פתיחת שנת לימודים בצל תחלואה

אש על המתווה של שרת החינוך: "מכיל נקודות לא סגורות"

בתדרוך לכלי התקשורת, הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות כי במתווה לפתיחת שנת הלימודים שפורסם היום "יש נקודות שצריך ללבן"; התייחס להפעלת התו הירוק והזהיר מנסיעות למדינות חו"ל (קורונה)

נחמן אש ושאשא ביטון (צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת, חיים גולדברג כיכר השבת)

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס היום (ראשון), בתדרוך שמסר לכלי התקשורת, לתחלואת הקורונה המזנקת בישראל, והדגיש את החשיבות בהליכה לחיסון. "אנחנו רואים עלייה במספרי החולים והחולים קשים, והנתונים מדאיגים אותנו", אמר אש. "הפתרון הטוב ביותר להתמודדות בעלייה בתחלואה הוא החיסון".

בדבריו הרחיב על התו הירוק, שהשבוע יכנס לתוקפו. "בכל אירוע או התאספות של למעלה ממאה איש, תתאפשר כניסה רק למחלימים או למחוסנים או לכל מי שנבדק לקורונה במשך 72 שעות קודם האירוע", פירט אש. "הצעד נעשה כדי להפחית את התחלואה ולבלום אותה ולמנוע הדבקות. אני מקווה שהצעד אכן ישיג את המטרה הזו". אש הדגיש כי "את ההפעלה של התו הירוק בשלב הזה, אנחנו עושים כדי להימנע מצעדים קשים יותר בהמשך. אחרי שנפעיל את התו הירוק, נבחן לאורך הדרך כיצד הוא מצליח".

הוא שב ועורר על חשיבות ההקפה על ההנחיות. "ההקפדה על ההנחיות היא חיונית", אמר אש. "היא כוללת גם את עטיית המסכות וגם את ההקפדה על הבידוד, ומעתה גם ההקפדה על התו הירוק. אנחנו נדרשים לעזרת הציבור. יש לזה חשיבות גדולה והאחריות היא על כולנו".

אש קרא לכל מי שעדיין לא התחסן, שיעשה זאת בהקדם האפשרי, והדגיש כי החיסון בטוח לחלוטין. "החיסונים זה הפתרון הטוב ביותר להתמודד עם התחלואה ועם העלייה בתחלואה בהתפרצות הנוכחית. החיסון בטוח ויעיל, וחשוב מאוד להתחסן כדי להפחית את התחלואה", אמר אש.

בהמשך דבריו התייחס לטיסות לחו"ל. הוא קרא להימנע מטיסות לא חיוניות למדינות חו"ל. "העלייה תחלואה היא בכל העולם, והסיכוי להידבק הוא גבוה. אנחנו לא רוצים שידבקו ויביאו תחלואה לארץ, לכן ההמלצה שלנו לצמצם נסיעות לא חיוניות", אמר אש.

הוא הוסיף כי המלצת מערכת הבריאות לקבינט הקורונה היא להוסיף ארבע מדינות נוספות למדינות האסורות, שאליהן הנסיעה תתאפשר רק באמצעות קבלת אישור מוועדת חריגים. "מאותן מדינות אסורות מי שחוזר, גם אם הוא מחוסן, צריך להיכנס לבידוד", פירט אש. הוא הוסיף: "אני ממליץ לכל מי שטס לחו"ל, שייקח בחשבון אפשרות של שינוי מדיניות בשל התחלואה ושיעקבו אחר ההנחיות".

במהלך התדרוך עסק גם בנושא החיסון השלישי. "אנחנו נמצאים בשלבים מתקדמים כדי להגיע למסקנה", אמר אש. "ככל שנגיע למסקנה שיש דעיכה ביעילות החיסונים, נשקול את מתן המנה השלישית. אנחנו עוקבים אחר נתונים של הדבקות מצד מחוסנים".

לדברי אש, אי העלייה במספר המונשמים והמחוברים לאקמ"ו - על אף העלייה בחולים במצב קשה ובמאומתים - אינה מעידה בהכרח על הגנת החיסונים. "יכול להיות שזה קשור", אמר אש, "אולם מוקדם מידי להחליט".

בנוגע למתווה פתיחת שנת הלימודים, שהציג היום משרד החינוך, אמר אש: "אנחנו בעבודה משותפת עם משרד החינוך. בהודעה שהתפרסמה יש כמה נקודות לא ברורות שאנחנו צריכים ללבן איתם, כך שאנחנו נמשיך בהליך ההידברות״.

לפי התכנית של משרד הבריאות, שפורסמה היום - עוד בטרם אושרה בידי הממשלה - הלימודים במוסדות החינוך יתנהלו באופן רגיל ככל הניתן. כיתות מלאות, ימי לימוד מלאים ובדיקות קורונה שוטפות. "הגענו להבנה שכאשר רמת התחלואה באזור עולה, כלומר כשהיישוב הופך לכתום ולאדום, יהיה צמצום של הכיתות בהתאם לתהליך שייקבע בהובלה של המוסד", אמר אש. "ההנחיה היא לצמצם את המגעים במצבים כאלה, כלומר שהתלמידים ילמדו במסגרות יותר קטנות". שרת החינוך טענה בעבר שמערכת הבריאות עושה לה דה לגיטמציה, ומותחת ביקורת על גישתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר