17 מיליון ש"ח

הבעלים של רשת סופר-מרקטים חשוד במשיכת מיליוני שקלים

הבעלים של רשת 'מעיין 2000', שוחרר בערבות, לאחר שעלה כנגדו החשד, כי עשה שימוש פרטי בכספי החברה ויחד עם הרו"ח הציגו מצג שווא בדוח בסכום של כ-17 מיליון ש"ח (ארץ)

סניף מעיין 2000 ברחוב יפו בירושלים (צילום: גוגל מפות)

הבעלים של רשת הצרכניות 'מעיין 2000', גרשון חיטמן, נחקר בחשד למשיכת מיליוני מהחברה שבבעלותו מבלי לדווח על סכום זה כהכנסה למס הכנסה.

השופטת עדי בר טל מבית משפט השלום בירושלים, שחררה אותו בתנאים מגבילים. חקירה זו מתנהלת במסגרת שורת חקירות של רשות המסים בעניין משיכות בלתי מדווחות של בעלי שליטה מחברות. במסגרת החקירה נחקרה גם רו"ח של חיטמן, ובית המשפט הטיל צו איסור פרסום בעניינה.

לפני מספר חודשים, עלה חשד כי חיטמן, בסיוע רו"ח שלו הציגו בפני רשויות המס, מצגים כוזבים על מנת להתחמק מתשלום מס. בעקבות החשדות נפתחה חקירה במסגרתה נתפסו מסמכים רבים, והשניים הובאו לחקירה במשרדי מס הכנסה.

מהבקשה לשחרור בערובה עולה כי חיטמן, תושב ירושלים, נקט לכאורה בפעולות על מנת להסתיר את משיכותיו כבעל שליטה בחברה ועל ידי כך להפחית את חבות המס, תוך שעשה שימוש פרטי בכספי החברה על פי החשד חיטמן ורו"ח הגישו את הדו"ח האישי שלו ללא דיווח על ההכנסה בידיו והציגו מצג שווא בדוח הכספי של החברה בסכום כספי של כ-17 מיליון שקלים.

יצוין, כי לאחרונה העלתה רשות המסים מדרגה באכיפת חובת הדיווח של בעלי השליטה, ובמסגרת זו ניהלה בתקופה האחרונה שורת חקירות סמויות שהבשילו בימים אלה לידי חקירות גלויות. במסגרת זו נחקרו מספר בעלי חברות ברחבי הארץ, וצפויים מעצרים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר