מלחמת דת

הראשל"צ הגר"ש עמאר: "קורעים את העם לקרעים"

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגר"ש עמאר, התייחס בשיעורו השבועי לניסיונות לפגוע בכשרות ובגיורים ואמר: "זה להרוס את העם, זה חורבן אמיתי. למה להרוס?" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר (צילום: כיכר השבת)

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, התייחס בשיעורו השבועי לניסיונות לפגוע בכשרות ובגיורים ואמר: "זה להרוס את העם, זה חורבן אמיתי. למה להרוס?".

לדבריו: "קמים אנשים ורוצים.. הם לא מבינים מה שהם עושים. אבל אם אתם לא מבינים, תתנו לאנשים שמבינים, תתייעצו, תנסו להבין. לבוא להרוס דברים שנבנו בעמל ויגיעה.".

הרב התייחס לרפורמת הכשרות ואמר: "עכשיו רוצים להיכנס בכשרות. למה להשתמש בתארים של התורה ולשבש אותם? הכעס שלי על בתי המשפט והכנסת שנותנים את ידם לזיוף הגדול, אלה שעוקרים את התורה.

"אומרים להם שהכשרות לא נכונה 'לוקחים ממכם כסף', לוקחים כסף? העופות - צריך שוחטים, בודקים, מי שיכשיר, כל הדברים האלו עולים כסף. אלה שרוצים טריפות - אפשר לקנות בשוק של העיר העתיקה. יכולים גם לקנות בשר גמלים, סוסים וחמורים. אבל אדם שרוצה לאכול כשר, למה להטעות אותו?".

הרב הדגיש: "אז לפעמים אחד מאלף עשה טעות, אז בשביל זה להרוס הכל? האם מישהו יעלה על הדעת שאם קצין עשה עבירה ביטחונית אז בגלל זה לבטל את הצבא? האם בגלל שרופא עשה טעות נסגור את בתי החולי? שטויות".

"אם חלילה יעשו את הדברים האלה", הזהיר הראשון לציון: "זה לקרוע את העם קרעים קרעים. להרוס את העם, זה חורבן אמיתי. אם חס ושלום יהיו הנישואין כדין ולא יהיה גרות כדין - לא נוכל להתחתן אחד עם השני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר