מגיפת הקורונה

פרופסור איתמר גרוטו: האוכלוסייה החרדית מוגנת יותר טוב

פרופ' איתמר גרוטו, מי שהיה המשנה למנכ"ל משרד הבריאות בזמן התפרצות הקורונה בעולם והיה שותף לניהול המאבק במגיפה, מסביר מדוע הגל הרביעי לא מכה במגזר החרדי • צפו (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לייבלה ון פראך. מפיק: איציק אוחנה)

פרופסור איתמר גרוטו, מי שהיה המשנה למנכ"ל משרד הבריאות בזמן התפרצות הקורונה בעולם והיה שותף לניהול המאבק במגיפה, מסביר מדוע הגל הרביעי לא מכה במגזר החרדי. הריאיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

האם דין אומן כדין טורקיה? האם דין אומן כדין יוון? האם צריך לעשות מתווה מיוחד לאומן כי מדובר בציבור החרדי שאגב עם כמעט אפס אחוז תחלואה?

"יש דברים שאני חושב שהמדינה צריכה להתייחס אליהם בצורה מעט נפרדת, אירוע כמו אומן או לחלופין עוד שנה המכבייה - צריכים למצוא להם מתווים מיוחדים.

"בטיסה לאומן יש סיכונים קצת שונים מאשר במקומות אחרים, מצד שני יש לזה חשיבות לכן צריך לעשות להם מתווה מיוחד".

יש לך הסבר איך בציבור החרדי עומד אחוז ההדבקה על פחות משלוש אחוז מהתחלואה בישראל אחרי תקופה ארוכה שלצערנו הובלנו בתחלואה?

"מכיוון שאנחנו יודעים שבציבור החרדי הייתה תחלואה יותר גבוהה כנראה שגם רמת החסינות גבוהה יותר, ועל זה נוסיף את החיסונים שסך הכל היו אחוזי מתחסנים גבוהים - יותר מבהרבה מקומות אחרים - השילוב של זה מגן לדעתי על האוכלוסייה החרדית".

היום אתה יכול לומר שהציבור החרדי נמצא בסוג של "חיסון עדר"?

"חיסון עדר זו הגדרה שמשתנה במחלה הזאת, יש מחלות שלחיסון עדר צריך 94 אחוז ויש כאלה שצריכים 85 אחוז, זה מאוד תלוי ולכן אנחנו לא יכולים לדבר חוץ מלהגיד כרגע באופן כללי שנראה שהאוכלוסייה החרדית מוגנת יותר טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר