הח"כ הסביר

רפורמת הכשרות: למה כהנא מפחד מקריב?

מה עומד מאחורי הפחד של שר הדתות כהנא שרפורמות הכשרות תגיע לועדת חוקה בראשות קריב הרפורמי? ביטון הסביר בכנסת: "פתאום נזכרת בפיל שנמצא בחדר" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ חיים ביטון נשא היום (שלישי) נאום במליאת הכנסת, בו התייחס לרפורמת הכשרות של מתן כהנא ולניסיונו שלא ידונו על כך בוועדת החוקה בראשה עומד הח"כ הרפורמי, גלעד קריב.

"אתמול עמד פה שר הדתות והסביר שרפורמת הכשרות היא לא תוכנית שבאה לעולם כלאחר יד אלא מיטב המוחות ישבו על המדוכה והשקיעו ממיטב זמנם ומרצם לתוכנית סדורה ומגובשת כדי שתתן סעד לכשרות הקלוקלת שהייתה נהוגה עד כה".

ביטון הסביר כי "הדברים נאמרו כמובן תוך זלזול בוטה בכל שאלה או תהיה שהופנתה כלפיו והחשש הממשי שיישום המתווה יפתח פתח כפתחו של אולם לכניסתם של ארגונים שאינם אורתודוקסים לתחום הכשרות נענתה בגיחוך".

"עדיין לא יבשה הדיו וכבר הבוקר דווח בכלי התקשורת שאותו שר הדתות מתן כהנא פועל לחסום כניסה של ארגונים לא אורתודוקסים לשוק הכשרות במסגרת הרפורמה שהוא עצמו מקדם, על ידי כך שהוא מבקש להעביר את החוק לוועדת הכלכלה ולא לוועדת חוקה בראשות ח”כ גלעד קריב בה החוק עשוי לעבור שינויים".

הח"כ תמה: "מכאן עולה השאלה, אחרי העבודה מאומצת של כל אותם גורמים כדי להגיע למתווה מיוחד כל כך, פתאום נזכרת בפיל שנמצא בתוך החדר ושכולם עד היום ראו והצביעו עליו חוץ ממך?".

"אולי ישנם עוד חורים רבים ושחורים כמו חששם של רבים ושאתה מודע אליהם, אבל כל זה לא מרפה את ידך בדהרה אל עבר רפורמה שכל תכליתה היא קידום ארגון צוהר שתמיד הייתה בראש מעיינך וזו היא שמסמא את עינך ובדרך לשם אתה מוכן למחוק ולהקריב הכל?".

ביטון הוסיף ושאל, "בכלל, אחרי כל ההבנה וההכלה שלך לאחרונה לאותם ארגונים, מה ההגדרה שלך לארגונים שאינם אורתודוקסים? ארגון שיתן כשרות לבית אוכל שמבשל בשבת, הוא ארגון אורתודוקסים בעינך? האם יכול להיות שהחשש האמיתי שלך מאותם ארגונים שאינם אורתודוקסים הוא לא טיב הכשרות שיצא תחת ידם חלילה אלא כל כולו נועד כדי למנוע מהם תחרות הוגנת מול ארגון צוהר, ששניהם הרי יפנו אל אותו קהל יעד?".

"אז כדאי שנשים את הדברים על השולחן, ההונאה של הממשלה הנוכחית לא הסתיימה בעצם הקמתה אלא בכל צעד שהיא עושה. כך גם במקרה זה. הקרבתם את המדינה היהודית. הקרבתם את המדינה הדמוקרטית. החשש המדומה שלך לכניסת ארגונים שאינם אורתודוקסים לתחום הכשרות כמובן יתממש גם הוא כמו שגם אתה יודע".

"מכאן והלאה, תחליט אם אתה ממשיך להתקדם עם הרפורמה הזו או עוצר כדי לחשוב לרגע. אני לא מאמין לך שתעצור את זה בגלל הנזק האדיר שהיא תעשה לכשרות בעם ישראל . אז אולי תעשה זאת בשם ההפסדים העתידיים לארגון צוהר, ומתוך שלא לשמה בא לשמה יבוטל החוק הזה הרע לעם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר