נזק בשווי מיליונים

פרוטקשן בחצור; עסקים, בהם גם של חרדים - הועלו באש

בשעות הלילה הציתו אלמוניים בתי עסק בחצור הגלילית שבצפון הארץ, על פי החשד בשל גביית 'דמי פרוטקשן'. אחד מהם בעל עסק חרדי שאומר ל'כיכר': "הלהבות בערו במשך כל הלילה" (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: מועצת חצור הגלילית)

אתמול בלילה (מוצ"ש) הוזעקו כוחות כיבוי אש ומשטרה לשריפה שפרצה במתחם בתי עסק באזור התעשייה בחצור הגלילית שגרמה לנזקים כבדים לכמה בתי עסק.

ל'כיכר השבת' נודע כי אחד מבתי העסק שעלו באש, הינו עסק למכירת מערכות מיזוג אוויר ומוצרי חשמל, בבעלות אברך חרדי - חסידי שמתגורר בחצור הגלילית, וכי העסק יחד עם ציוד יקר בשווי מאות אלפי שקלים עלו באש.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר האברך. "שהיתי בחופשה וקיבלתי שיחה בשעה 12:00 בלילה מהמוקד, וכמה דקות לאחר מכן הבנתי מהחברים שלי שהמתחם שכולל שלושה בתי עסק עולה כולו בלהבות.

הלהבות בערו במשך כל הלילה עד 08:00 בבוקר, וכילו את העסק שלי שכלל בין היתר חומרים דליקים רבים, מה שגרם לנזק כספי כבד של כ-2 מיליון ש"ח.

אין לי מושג מה הרקע של השריפה, אבל ממה שהבנתי החשד של המשטרה מתמקד בין היתר ברקע של הצתה ברקע גביית דמי פרוטקשן מבעלי המבנה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "המשטרה חוקרת חשד להצתת בית עסק הלילה באזור התעשייה בחצור הגלילית, לאחר שבמוקד משטרת ישראל התקבל הלילה לקראת חצות, דיווח על בית עסק השייך לתושב חצור הגלילית (63) שעולה באש. חוקרי המשטרה הגיעו למקום ואספו ממצאים ואף פתחו בחקירת והרקע לאירוע".

ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה שהגיע הבוקר למקום אמר בתגובה כי "מדינת ישראל מאבדת את הגליל. בזה אחר זה, נפגעים עסקים, שטחים חקלאיים, מתחמי תעשייה והיד עוד נטויה.

אני דורש מראש הממשלה ומהשר לביטחון פנים להתייחס לגל האירועים כטרור לכל דבר". סויסה המשיך ואמר: "על מפקד המחוז לתגבר כוחות, להציב מצלמות, לפעול במישור המודיעיני ולהשיב את הסדר והביטחון לגליל.

ראיתי הלילה בעלי עסקים שכל עולם חרב עליהם, השקעות ענק ועסק שנבנה בשתי ידיים נהרס קליל וזה שובר את הלב. מדינת ישראל חייבת להפסיק להתעלם מגל טרור הפרוטקשן שמשתולל בכל רחבי הגליל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר