"שנה וחצי של ייסורים"

מטלטל: ברית המילה נערכה מחוץ לחדר ניתוח בבית חולים

מחוץ לחדר הניתוח, בבית החולים בירושלים, נערכה שמחת ברית מילה נדירה - לתינוק בן שנה וחצי שנולד עם מום נדיר - חצי לב, ורק כעת התאפשר לערוך לו את שמחת הברית; תיעוד מטלטל (בארץ)

שמח הברית המרגשת, בבי החולים (צילום: באדיבות המצלם)

מחוץ לחדר הניתוח, בבית החולים בירושלים, נערכה שמחת ברית מילה - נדירה; התינוק, בן שנה וחצי. נולד עם מום נדיר, ורק כעת התאפשר לערוך לו את שמחת הברית - והיא הייתה מרגשת במיוחד.

הסיפור הכואב החל למעשה לפני שנה וחצי במנצ'סטר שבלונדון והסתיים אתמול (רביעי) בשמחה מרגשת עד דמעות בישראל. לפני מספר ימים קיבל מנכ"ל ארגון 'רפואה ושמחה', מאיר קווין, פניה מעבר לים אחת מתוך מאות המגיעות בכל שבוע. "אני פה תמיד, בשביל מה שצריך", הגיב מיד.

"ילד מתוק נולד באנגליה עם חצי לב", סיפר בן המשפחה, "כן. נדיר מאוד, שלא נדע. הילד עבר ניתוחים מסובכים. כרגע הוא בן שנה וחצי והמצב שלו יציב. אפשר סוף סוף לערוך לו ברית מילה, הענין הוא שהברית חייבת להיות בחדר ניתוח עם רופא מומחה ומוהל מומחה, בביה"ח באנגליה לא איפשרו לערוך לו ברית כדת וכדין והתעקשו על מוהל רפורמי ועוד כהנה וכהנה שלא ניתן להאריך, אז לאחר התייעצות ארוכה הגיעו ההורים לפני שבוע עם התינוק לישראל".

בן המשפחה הוסיף וסיפר כי "העלויות של הניתוח הם כ-15,000 שקלים, היות והתינוק והוריו לא אזרחים ישראלים. האבא אברך. הם חיים מאוד בצימצום. השנה וחצי האחרונות בהם הילד מטופל ללא הרף, רוששו את הכוחות והכיס לחלוטין. וכעת הם כאן כבר שבוע. השאירו במנצ'סטר 6 ילדים, אחים ואחיות של התינוק המתוק. הם חייבים לעשות את הברית ולחזור לארצם בהקדם".

"ניסינו בכל מיני דרכים להוזיל את העלויות", הוא סיפר, "קיבלנו תשובה שעוד נידנוד אחד כבר לא יכניסו אותו בכלל לבית החולים. ישבנו שעות על טלפונים ליהודים באנגליה ולעסקנים רפואיים בארץ, אך לא הצלחנו לברך על המוגמר, והסכומים רק עולים ועולים, ואנחנו מוצאים את עצמנו בודדים בישראל עומדים בפני שוקת שבורה".

מאיר קווין מיהר להכניס לתמונה את קבוצת החסד הנדירה "חלומות און ליין", בבקשה למי שיכול להירתם ולעזור להכניס את התינוק המתוק, למוד הייסורים והסבל, בבריתו של אברהם אבינו לאחר שנה וחצי של ייסורים.

הפניה, לא הותירה אף אחד אדיש, ובתוך שעות בודדות הלב הענק של עם ישראל הוכיח שוב את מידותיו התרומיות. כל הסכום הנדרש כדי לקיים את הברית המורכבת על כל עלויותיה, הושג במלואו באמצעות הירתמות מפעימה של חברי הקבוצה המורכבת מאנשים טובי לב מכל גווני הקשת בישראל, שכל המכנה המשותף ביניהם הוא הרצון לעזור לעוד ועוד נשמות של הקב"ה הזקוקים לסיוע אונליין ועזרה דחופה במצבים שונים.

כאמור, בשעה טובה זה קרה. הברית הנדירה לתינוק בן השנה וחצי התקיימה בבית חולים בירושלים באמצעות צוות רפואי מובחר ואכפתי ומוהל מומחה ירא שמים שזכו להיות שליחים להכניסו בבריתו של אברהם אבינו, תוך דמעות התרגשות של בני המשפחה שלא פסקו מלהודות לאנשי החסד.

הרב ישראל צישינסקי, יו"ר 'רפואה ושמחה', אמר כי "קשה לתאר את הסיפוק בקרב כל אלו שנרתמו ולקחו חלק למען הכנסתו של התינוק היקר הזה בבריתו של אאע"ה, והכל באמצעות קבוצת חסד המאגדת בתוכה פסיפס אנושי מרהיב המלא בחמלה עבור כל ילד של רבשע"ה. בהזדמנות זו אנו קוראים לכל אחד ואחת להצטרף למערך ההתנדבותי הגדול בעולם - רשת קבוצות אונליין בכל נקודה בישראל ומחוצה לה, ולעשות גם הם משהו למען מישהו, ובכך להפוך את העולם לטוב יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר