טור דעה

ברוך שומר הבטחתו? // ישראל מאיר

"חשבתי שהחרדים דואגים רק לעצמם" • יועץ התקשורת ישראל מאיר בטור תגובה למכתב הברכה של מנהלי החמ"ד לראש הממשלה נפתלי בנט על התקציבים שארגן (טור דעה)

ישראל מאיר | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: יוני אייזנשטיין)

א.

מהיכרותי עם כמה מנהלי מוסדות, יש להם כאבי ראש ושיקולים שאזרח קטן כמוני לא יכול להבין. זאת הסיבה שהם צריכים כל העת לפתח ולטפח קשרים שביום מן הימים יקלו מעט על כאב ראשם.

ב.

ועם כל זה: אתם אנשי חינוך. נכון, שדרוג תקציב החמ"ד לבסיס התקציב זאת בשורה טובה. אבל זאת משבצת אחת קטנה בתוך תקציב ענק שמכפיל, משלש ומרבע את התמיכה ברפורמים, להט"ב, התנועה האיסלאמית ועוד שלל נושאים שאת רובם אנחנו עדיין לא מכירים, כי הם בסתר. בזמן שמנסור עבאס מחלק 35 מיליארד (!), וניצן הורוביץ ומירב מיכאלי ממציאים מחדש תקציבים פרוגרסיביים וליברליים שישפיעו פה לשנים ארוכות לצערנו, אתם מודים (סליחה: מתלהבים!) על איזה מאה ומשהו מיליון, וזהו? האם החינוך בחמ"ד לא מחייב לראות את התמונה במבט רחב יותר? חשבתי ש"החרדים דואגים רק לעצמם" ואצלכם זה (כמאמר ההמנון המקסים של החמ"ד) "כָּאן יֵשׁ אֶרֶץ עִם עַם וְיָחִיד עִם צִבּוּר, כָּאן דִּבּוּק חֲבֵרִים – כָּאן הַחֶמֶ"ד".

המודעה

ג.

טוב, בחרתם לומר שלמי תודה, הוקרה וברכה על מנת החלב שלכם. בסדר. אבל לכתוב לנפתלי בנט "ברוך שומר הבטחתו" זה נראה כמו סאטירה מביכה. כמו פרודיה אמיתית.

ד.

אני יודע עד כמה יש מורים, מנהלים ומפקחים שעובדים במוסדות האלה ומתביישים במודעה הזו וממש לא מרגישים שהיא מייצגת אותם. אי אפשר לקנות אותם בכסף, אפילו לא בסעיף תקציבי שלם. כאב הראש שלהם הוא לא בישיבות הנהלה. הוא בעמידה מול כיתה של תלמידים שדורשים הסבר איך החגיגה החינוכית הזאת מסתדרת עם שאר ערכי הימין. איך סולם הערכים, המקף המחבר, השמרנות והדתיות הוחלפו בן לילה עבור בצע ושלטון. אין טבלת אקסל שיודעת לטאטא את המסר הזה.

ה.

ואפרופו חינוך: מה זה השלושה סימני קריאה האלה על "שומר הבטחתו"? במבחן בגרות אני משוכנע שניסוח כזה היה מוריד ניקוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר