מגיפת הקורונה

ממשלת בנט הפקירה את החרדים // ישי כהן

ממשלת ישראל הפקירה את הציבור החרדי! כ-170 אלף תלמידים פתחו את שנת הלימודים - ללא הנחיות וללא מתווה; האם דמם סמוק פחות מדמם של הילדים החילונים?! (מאמרים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ממשלת ישראל הפקירה את הציבור החרדי!

הציבור החרדי לא מעניין את קבינט הקורונה, כן, אין דרך אחרת להגדיר את ההתעלמות של הממשלה מפתיחת שנת הלימודים של הציבור החרדי.

כ-170 אלף תלמידים פתחו אתמול (שני) את שנת הלימודים, 'זמן אלול'. בזה אחר זה הם הגיעו נרגשים אל תלמודי התורה והישיבות הקדושות. שנה חדשה, התחלה חדשה. אך מנהלי המוסדות, האחראים על תלמידיהם - לא יודעים את נפשם.

ממשלת ישראל 'שכחה' את המגזר החרדי, כאילו אינה יודעת שהמגזר פותח את שנת הלימודים בא' באלול. בזמן שקבינט הקורונה, משרד הבריאות ומשרד החינוך, לצד המל"ל, עסוקים במתווה ל-1 בספטמבר, הם אינם עסוקים ולו לרגע בעשרות אלפי התלמידים החרדים.

האם הדם שלהם סמוק פחות מדמם של הילדים החילונים?!

מנהל תלמוד תורה גדול במגזר אמר לי הערב: "פתחנו שנת לימודים בלי מתווה. בלי הוראות. מתייעצים עם מי שאפשר. עושים מה שאפשר. מקווים שבעזרת ה' יהיה בסדר. איש לא מדריך אותנו. איש לא מדבר איתנו. יש לי במוסד מאות ילדים. זה לא מעניין איש".

זו בדיוק תמונת המצב בציבור החרדי, מדינה בתוך מדינה. מדינה הדואגת למגזר הכללי ושוכחת מהמיעוטים, החרדים והערבים כאחד.

אני מתפלל ומקווה שלא תהיה התפרצות בתלמודי התורה והישיבות, אך אם חלילה תהיה התפרצות שכזו - העלולה להוביל לחולים קשים בקרב המבוגרים במגזר - ממשלת ישראל ורק היא אחראית לכך. ממשלה שהזניחה את המגזר החרדי והתעלמה ממנו - תצטרך לספק תשובות כי אין מספיק מילים לתאר את גודל המחדל הזה.

כך לדוגמא, לפני כשבוע נפגשו בכירי רשת החינוך 'בני יוסף' ו'החינוך העצמאי' עם מנכ"ל משרד החינוך ובכירים נוספים, במהלך הפגישה הוצג המתווה של בדיקות קורונה במוסדות החינוך, המנהלים החרדים הסכימו - הבכירים נעלמו והמהלך נגנז. למנהלים היה נראה כי איננו מתאימים גם לא כדי לשמש כ'שפני ניסיון' של ממשלת בנט-לפיד.

אנחנו לא מעניינים אותם, הם עסוקים אך ורק במגזר הכללי, ב-1 בספטמבר. זו האמת המתסכלת. משכך, בממשלה ובקבינט הקורונה, צריכים לזכור דבר אחד: אי אפשר לבקש מהמגזר החרדי לציית להנחיות - ומאידך לא לתת הנחיות.

לסיום. לפני מספר ימים כשהחלו הדיווחים על האפשרות למנות פרויקטור למגזר החרדי - זעמתי. שוב רוצים שהחרדים יהיו במוקד, כך חשבתי. הערב אני מודה: טעיתי. חובה למנות פרויקטור למגזר החרדי. אחד כמו אלוף (במיל') רוני נומה או ח"כ אריה דרעי. כאלו שידאגו לנו. על הממשלה אני כבר לא סומך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר