ממצאים ראשוניים

מחקר: 'מודרנה' יעיל מ'פייזר' לזן הדלתא?

בכל העולם מתמודיים עם ההתפרצות של זן הדלתא. מחקר חדש וראשוני, מראה כי החיסונים של חברת מודרנה יותר יעילים במניעת מחלות קשות מאשר החיסון של פייזר (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

על פי מחקר אמריקני חדש, שעתיד כבר בזמן הקרוב לעבור ביקורת עמיתים, לחיסון של חברת מודרנה יש יותר יעילות במניעת הדבקה ותחלואה קשה - מהחיסון של חברת פייזר. מדובר בממצאים ראשוניים בלבד.

זן הדלתא החדש מצליח לשגע את העולם ולעלות את התחלואה בכל מקום - כולל בישראל, אך החיסונים הניתנים בישראל - כמעט ברובם הם של חברת פייזר.

במחקר חדש של חוקרים אמריקנים - שנערך במשך חצי שנה, שכאמור מפרסמים היום (רביעי) תוצאות ראשוניות בלבד, שתי המנות של החיסון של מודרנה היו יעילות יותר ב-86 אחוזים במניעת הדבקה (לעומת 76% של פייזר) ו-92% במניעת אשפוזים וחולי קשה (לעומת 85% אצל פייזר).

יצוין, כי בישראל, מרבית המתחסנים - נוטלים את החיסון של חברת פייזר, אך אצל משרד הבריאות שוכבים במחסנים גם מנות חיסון של חברת מודרנה, ככל הנראה במידה ותוצאות המחקר יעברו את ביקורת העמיתים, ישראל תתעדף שימוש בחיסוני מודרנה.

נתניהו על החיסונים

על פי הידוע עד כה, ישראל חתמה עם מודרנה שתספק לה במהלך השנה ארבעה מיליוני חיסונים ויותר מחמישה מיליון חיסונים בשנה הבאה (עם אופציה ל-17 מיליון נוספות עד שנת 2023).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר