ריאיון בלעדי

שר הבריאות חושף: נפתח במבצע חיסונים בתלמודי התורה

השר ניצן הורוביץ מתייחס לביקורת הקשה על הפקרת החינוך החרדי שנפתח ללא מתווה וחושף כי בקרוב ייפתח מבצע חיסונים בתלמודי התורה • הריאיון הבלעדי, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע' (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה)

השר ניצן הורוביץ מתייחס לביקורת הקשה על הפקרת החינוך החרדי שנפתח ללא מתווה וחושף כי בקרוב ייפתח מבצע חיסונים בתלמודי התורה. הריאיון הבלעדי, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

בוא נדבר על המגזר החרדי. בחודשים האחרונים מדברים רק על נושא אחד, על הראשון בספטמבר, כאילו שאף אחד לא יודע שהחרדים מתחילים את הלימודים בא' אלול. למה הילדים שלי שהלכו לתלמוד התורה בשבוע שעבר, הלכו ללא שום מתווה

"קודם כל יש לנו כללים בכל המוסדות בנוגע לחולי קורונה. בכל מקום אם מתגלה חולה, על הסביבה שלו להיכנס לבידוד, אלא אם כן אתה מחוסן, שאז אתה פטור מבידוד.

"לגבי המגזר החרדי. לקחנו בחשבון שהלימודים מתחילים בא' אלול, אבל חשוב לדעת שיש כללים שחלים על כולם, למשל עטיית מסכות ובידודים, אלו דברים שחלים על כלל המגזרים.

"בנוסף במגזר החרדי אנחנו מבצעים בדיקות סרולוגיות בהיקף גדול מאד, וככה אנחנו יכולים למצוא מחלימים רבים שיהיו פטורים מבידוד. מעבר לזה, אנחנו פועלים בימים אלו למציאת מתווה עבור כלל המגזרים.

שר הבריאות הורוביץ בריאיון לישי כהן

אומרים הפוליטיקאים וגם חלק ממנהלי המוסדות שהפכו את הציבור החרדי לשפני ניסיון, כדי לבדוק מה יקרה כעת בא' אלול, ולפי מה שיקרה להתנהל במגזר הכללי.?

"חס וחלילה. אנחנו לא הופכים אף אחד לשפני ניסיונות. אני לא אוהב שאומרים את זה על מקבלי החיסונים, או על מגזר כזה או אחר. המגזר החרדי מתחיל את שנת הלימודים מוקדם יותר מכולם".

מדוע לא נערכו קודם, הרי אנחנו למודי ניסיון משנה שעברה?

"נערכנו ובגלל זה אנחנו מבצעים בדיקות סרולוגיות דווקא במגזר החרדי, וגם בנושא החיסונים אנחנו נדאג לאפשר ביצוע חיסונים במוסדות החינוך החרדים, אנחנו נעשה חיסונים במוסדות החרדיים, ניתן עדיפות".

לגבי מתווה הישיבות. גם שם היה מתווה מיוחד בשנה שעברה, מתווה שהוציא בחורים שהתגלו כחולים למלוניות, היום כל זה לא קיים והבחורים חוזרים הביתה בתחבורה הציבורית.?

"אנחנו מנסים לתת מענה לכולם, ואני אומר לכל אחד שאם ישנם בעיות מיוחדות ונושאים ספציפיים אנחנו מעוניינים לשמוע ואנחנו גם בקשר עם ראשי הציבור החרדי, למרות שישנה ממשלה ללא חרדים".

כאמור, הריאיון הבלעדי, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר