ערים חרדיות, אדומות

מגמת ירידה קלה במדדי התפשטות הקורונה

מספרי המאומתים והחולים הקשים בקורונה מוסיפים לזנק; רוב החולים הקשים - לא מחוסנים • ברשימת הערים האדומות - לא מעט יישובים חרדים • וכמה חוסנו במנה השלישית? (קורונה)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

7,832 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה, אובחנו אתמול (שלישי) עד חצות. כך מפרסם הבוקר משרד הבריאות. נכון לשעה 9:00 בבוקר אומתו עוד 1,582 חולים מאז חצות. מספר החולים הקשים ממשיך לטפס ועומד היום על 578 חולים.

עם זאת, דווקא מקדם ההדבקה המודד את התפשטות התחלואה במגמת ירידה קלה ועקבית בימים האחרונים.

ברשימת הערים האדומות, נכון להבוקר, לא מעט יישובים חרדים. בצמרת - קריית יערים, עם ציון 9.8 בסולם הרמזור של משרד הבריאות, ורכסים וכפר חב"ד עם ציון 9.7. יצוין, כי בכפר חב"ד מדובר בירידה, לאחר שבמשך מספר ימים קיבלה את ציון 10 המקסימלי בסולם הרמזור.

בהמשך רשימת הערים האדומות - יישובים חרדים נוספים, כגון עמנואל ואלעד עם ציון 8.5; מודיעין עילית עם 7.9, ובני ברק עם 7.7. זאת לאחר חודשים ארוכים שהתחלואה ביישובים החרדים הייתה אפסית כמעט לחלוטין.

אתמול התחסנו בישראל למעלה מ-80 אלף איש במנה השלישית נגד קורונה. כעשרת אלפים חוסנו אתמול במנה הראשונה והשנייה. בסך הכל 1,132,594 איש חוסנו בישראל במנה השלישית - נתון גבוה, שלתקוות מערכת הבריאות תצליח להוריד את התחלואה.

גנץ מתריע: "אם לא ניקח אחריות - אנו עלולים להגיע לסגר" (צילום: לע"מ)

אתמול חילקה המשטרה 882 דו"חות על אי עטיית מסכה, 55 דוחות על הפרת התו הירוק ו-20 דוחות על הפרת בידוד ביתי. כמו כן, מתוך 74,776 מבודדים חולים שחזרו מחו"ל, המשטרה ביצעה פעולות פיקוח טלפוני או פרונטלי ל-8,163 מהם. כך מנתונים שפרסה המשטרה.

הבוקר, כפי שדווח בכיכר השבת, נכנסו לתוקף הנחיות התו הירוק המורחב והתו הסגול. בתי כנסת עד 50 מתפללים יהיו פטורים מהחלתו. עוד בהנחיות החדשות: אזרחים שבחרו לא להתחסן לקורונה יצטרכו לשלם על הבדיקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר