"המשל"ט יחזור בקרוב"

גל חדש של הדבקות בעולם הישיבות: "הפקרות מוחלטת"

שבועיים לאחר תחילת הזמן - מאות בחורי ישיבות שנדבקו בקורונה. הבחורים מאשימים: "יש הפקרות, אין בדיקות לישיבות ואנחנו לא מעניינים אף אחד" • חשיפה: משל"ט הישיבות יחזור בקרוב (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

'זמן אלול', נפתח בחסדי שמיים כרגיל בהיכלי הישיבות, אך דא עקא, הממשלה ומשרד הבריאות, לא דאגו למתווה מסודר. כאשר נכון להיום (חמישי), ישנה התפרצות של הנגיף במספר ישיבות - גם של בחורים וגם של אנשי הצוות.

עד לפני תקופה לא ארוכה, עולם הישיבות, היה נתון תחת ידיהם האמונות של משל"ט הישיבות ב'מגן ישראל', שעקב אחרי התפרצויות הקורונה בישיבות, ונתן הנחיות והוראות ברורות - איך צריך לנהוג ועשה מאמץ לבלום התפרצויות.

זמן אלול שנפתח כרגיל - נפתח כאמור ללא מתווה, מה שגרם לכך שההתפרצויות הקטנות והנקודתיות שהיו בסוף השבוע שעבר - הפכו בימים האחרונים להתפרצויות.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בישיבת קרית מלך בבני ברק, נדבקו בשבוע שעבר שני בחורים, אך בשל חוסר ב"מבוגר אחראי", מטעם הממשלה, השבוע כבר התגלו עוד מספר בחורים מאומתים לנגיף וכן משגיח הישיבה ומשיב.

עוד נודע, כי בישיבות; אור אלחנן, קול תורה, אור ישראל וכן בישיבת חברון, נדבקו עשרות בחורים, שבשל חוסר טיפול מקצועי, ממשיכים ככל הנראה להדביק את החברים שלהם.

יצוין, כי מדובר לרוב בבחורים שחוסנו כבר בשתי מנות החיסון נגד הקורונה ובשל היעדר בדיקות קורונה זמינות, הבחורים מדביקים האחד את השני - דבר שיכול היה להימנע, אם היו מסדרים לבחורים בדיקות בישיבות - כפי שהיה בגלים הקודמים.

בחור מישיבה בה יש עשרות נדבקים, אומר ל'כיכר השבת': "פשוט הזייה מה שקורה בישיבות - הפקירו את בחורי הישיבות לגורלם, אף אחד לא מתעניין, ואף אחד לא יודע מה קורה בתוך הישיבות, הכל פרוץ לכל עבר וכל אחד נותן הוראות אחרות, וכל מנהל מקבל החלטות לבד, לפי ראות עיניו".

"צריך להבין", מוסיף הבחור, "בכל השנה וחצי האחרונות, היה לנו אבא במשרד הבריאות - היה את המשל"ט והיה את הפרויקטור החרדי - עכשיו אין כלום. פשוט הפקרות מוחלטת, אין לנו בדיקות ואין לנוש מירה. אני מפחד מה יקרה בסוף הזמן, כאשר הבחורים יצטרכו לחזור הביתה".

גורם בכיר במשרד הבריאות, חושף ל'כיכר השבת': "התחלנו מאוחר להתעסק עם הישיבות, כי לא היה צורך, רוב מוחלט של בחורי הישיבות, מחוסנים נגד קורונה, כבר בימים הקרובים נחזיר בחזרה את משל"ט הישיבות, שיהיה שוב כפוף למגן ישראל".

בתוך כך, בישיבת קרית מלך, שם כאמור יש התפרצות קטנה של קורונה ומספר בחורים לא-רב - שלא התחסנו, אותם בחורים, התבקשו על ידי ראש הישיבה הגאון רבי יעקב קרפ, לצאת מייד ולהתחסן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר