"הקבוצה השלישית"

לראשונה ב'גור': חוברת הסברה נגד קהילת הגר"ש אלתר

לראשונה מאז הקמת הקהילה בראשות ראש הישיבה הגר"ש אלתר, לפני כשנתיים, יוצאים מקורבים לחסידות גור בחוברת הסברה חריפה נגד הקהילה והתייחסות לשאלות שעולות בעקבותיה (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור, הגר"ש אלתר ושער החוברת (צילום: דוד ארזני, חיים גולדברג - כיכר השבת)

בצל שמחת החתונה לנכדת האדמו"ר מגור שנערכה השבוע בארה"ב, ולראשונה מאז הקמת הקהילה בראשות ראש הישיבה הגר"ש אלתר לפני כשנתיים, יוצאים גורמים ועסקנים המקורבים לחסידות גור בגיליון מיוחד בנושא, שבו הם מתייחסים בהרחבה לשלל הטענות נגד חסידות גור, כולל עדויות על מה שנעשה, לטענתם, מאחורי הקלעים.

הגיליון שנקרא 'הקבוצה השלישית' כולל בתוכו עשרות עמודים עם שלל טענות והאשמות חריפות נגד הגר"ש אלתר ואנשי הקהילה, כאשר בין היתר הם מאשימים את הגר"ש באחריות לניתוק של בני משפחה ממשפחתם ומהחסידות, ועוד שלל טענות קשות ואישיות.

בגיליון, טוענים המחברים ל"מסע רדיפה" נגד חסידות גור, לא פחות - וזאת לאחר לא מעט דיווחים הפוכים על מה שעברו אותם חסידים שעברו או ביקשו לעבור לקהילתו של הגר"ש אלתר. כמו כן מובאים בגיליון סיפורים על ילדים שעזבו את מוסדות החינוך של החסידות לאור מעבר משפחתם לקהילת הגר"ש.

הגיליון שהופץ החל מאמש (חמישי) בשעות הערב לכלל חסידי גור ברחבי הארץ, אף כולל פירוט של המאבקים המשפטיים שמתנהלים בתקופה האחרונה נגד בכירים בחסידות גור, ואף נגד אחד מבניו של האדמו"ר, כפי שכבר דווח ב'כיכר השבת', שבעקבותיהם יצאו החסידים במחאה נגד עורך-הדין שהגיש את התביעה.

מתוך הגיליון

בגיליון, מפרסמים המחברים מכתב, "חריג" - כלשונם, שכתב הגר"ש אלתר בעת הקמת הקהילה, לטענתם, ובו הוא משכנע את חסידי גור לעזוב את החסידות.

גורמים בחסידות גור טוענים בתוקף כי מי שעומד מאחורי הגיליון המורחב, הינם מספר עסקנים ואנשי מעשה בעולם החסידי, ללא קשר לגורם רשמי כל שהוא בחסידות גור.

מחברי הגיליון מאפשרים לקוראיו לחייג לקו ייעודי - שייסגר בתקופה הקרובה, כדי לשמוע קטעי קול של הציטוטים שמופיעים בגיליון.

מתוך הגיליון

יצויין כי בשבוע שעבר, כמה שעות לפני החתונה הגדולה שנערכה בארה"ב, יצאו גורמים, שלכאורה מקורבים לקהילת הגר"ש אלתר, בסרטון בשפת האידיש ובו האשמות חריפות נגד גורמים בחסידות גור.

הסרטון, שנמשך כעשר דקות, כולל עדויות מוקלטות נגד אחד מ'חברי הוועד' בחסידות, והפך לוויראלי מאד ברחבי הרשת.

מתוך הסרטון נגד חסידות גור (צילומסך)
האשמות נגד גור כפי שהובאו בסרטון בשפת האידיש (צילומסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר