פרסום ראשון

עתירה לבג"ץ: לבטל את גזירת המעונות

אחר שהממונה על זרוע העבודה במשרד הכלכלה חתם על ביטול סבסוד מעונות היום לילדים החרדים, הוגשה הבוקר עתירה לבג"ץ נגד המהלך - בדרישה לביטול הגזירה (אקטואלי)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פרסום ראשון: לאחר שהממונה על זרוע העבודה במשרד הכלכלה חתם על ביטול סבסוד מעונות היום לילדים החרדים, הוגשה הבוקר (שני) עתירה לבג"ץ נגד המהלך.

עם פרסום התבחינים להשתתפות המדינה במימון סבסוד מעונות היום התברר כי החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן למנוע מילדי אברכי הכוללים סבסוד במעונות - על אף שנשותיהם עובדות במשרה מלאה, יושמה במלואה.

הבוקר, כאמור, הגישו עורכי הדין אוריאל שטרן, שמואל מקלב ויונתן פלדמן עתירה לבג"ץ (בג"ץ5872/21 לאה זילבר נ. שר האוצר) למתן צו על תנאי וצו ביניים, וזאת מטעמם של לאה ואלחנן זילבר, גולדמן מעונות בע"מ ומרגלות הגלבוע בע"מ, בשיתוף פורום 'תורתם אומנותן' של נשות לומדי התורה בציונות הדתית.

בין היתר מציינים עורכי הדין בעתירתם את האפליה בין לומדי לימודים תורניים, כגון לימודי דיינות ורבנות, ללומדי מקצועות אקדמיים - להם אין ביקוש בשוק העבודה. בנוסף, הם עומדים בעתירתם על חוסר הסמכויות, וסד הזמנים בהם התקבלה ההחלטה.

העתירה המלאה:

בנוסף הם מזכירים בעתירה את הניסיון שכבר נעשה בשנת 2014 לבטל את סבסוד מעונות היום לילדים החרדים, מתוך רצון להוציא את האברכים לשוק התעסוקה, ניסיון שלא צלח.

עו"ד אוריאל שטרן ושמואל מקלב אומרים ל'כיכר השבת' כי "אנו מצפים מבג"ץ להעתר לבקשה ולעשות את הצו למוחלט בשל הפגיעה הקשה והמכוונת בילדים ובנשות האברכים - דווקא כעת בעת מגפת הקורונה, ובשל הפגיעה בתכלית החוק.

"במיוחד משום שכעת היחידה המשפחתית באוכלוסיה החרדית עומדת ביעדי התעסוקה שנקבעו על ידי הממשלה לשנת 2020 בעוד ששינויי מבחני התמיכה יורידו את אחוז התעסוקה אצל הנשים ולא יעלו אצל הגברים".

נעמה מושקוביץ, מנשות פורום 'תורתם אומנותן' אומרת כי "עתרנו לבג"צ כי מדובר בהחלטה שרירותית במגמה לפגוע בלומדי התורה. זה לא יעודד תעסוקה של אף אדם אלא רק יפגע.

"אברכים אינם בטלנים. בעלי אדם בוגר צבא, והוא עסוק מאוד, בדבר הכי חשוב לעם ישראל: בללמוד תורה. האמירה שלימוד תורה שקול כאבטלה בעוד כל לימוד שהוא - כולל לימודי פילוסופיה, מזכים בהנחה היא החלטה אנטישמית שבכל מקום בעולם היתה זוכה לגינוי מקיר לקיר. בושה לממשלת ישראל שהיא נותנת לזה לקרות . אנחנו קוראים לראש הממשלה לעצור את ההחלטה המבישה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר