השתלח באדמו"ר

העדות המחוצפת נגד תולדות אהרן: בעדה החרדית מתנערים

שעות אחרי שעורר סערה בציבור החרדי כשהתבטא במילים מזלזלות נגד טקס ההדלקה של האדמו"ר במירון, ב'עדה' מבהירים שהרב פרויליך לא דיבר בשמם ומביעים מחאה (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגאב"ד (צילום: ישי כהן)

נאמן ביתו של גאב"ד העדה החרדית הגר"ט וייס, המשב"ק הרב עמרם שפירא, מתנער מדבריו של הרב אברהם ישראל פרויליך, חבר 'ועדת החמישה' של ציון הרשב"י במירון, שהעיד אתמול (שלישי) בפני וועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון והביע זלזול באדמו"ר מתולדות אהרן - דברים שכזכור עוררו ביקורת רבה בחסידות ובעולם החרדי.

"נתבקשתי ע"י רבנו הגדול מרן שליט"א, להודיע שעצם הופעת הרב פרויליך שיחי' בפני הוועדה, לא הייתה בשליחותו ובהתייעצות עם מרן שליט"א, ואינו מייצג אותו", הבהיר הרב שפירא במכתבו.

הוא הוסיף: "ובוודאי הדברים הפוגעניים בגדולי ישראל ובמנהגי ישראל שנאמרו ע"י הוא למורת רוחו של מרן שליט"א, וכואב מאוד על הדברים החמורים שנאמרו ע"י, ומוחה נמרצות על בזיון התורה, והאמת והשלום אהבו".

הרב פרויליך בעדותו (צילום: לע"מ)

כזכור, בעדותו אתמול תקף הרב פרויליך את טקס ההדלקה של האדמו"ר מתולדות אהרן. "מה זה המשחק הזה עם הצמר גפן? מה זה ההצגות האלו?", אמר. "חייבים לעצור את כל ההדלקות מלבד הדלקה אחת, הדלקה שלא תימשך יותר מ-2 דקות, שהאדמו"ר יישב בחדר ויתבודד, וידבר עם המלאכים. אחרי זה שייצא וידליק ב-2 דקות".

עוד אמר בעדותו, שתמליל מלא כמעט מלא שלה הובא בכיכר השבת: "ההדלקה של תולדות אהרן, גם בויאן ותולדות אברהם יצחק, אסור שיתקיימו שם. אני אומר את זה באחריות מלאה כרב ומקורב לחוגים האלו, אסור שיהיו שם. זה הפך לאירוע שגלש מקדושת המקום, אירוע קבוצתי, כל אחד מתחרה בשני, אסור שזה יהיה שם".

הגאב"ד הגר"ט וייס, בהפגנה אמש בבר אילן (צילום: חיים גולדברג)

כשהתייחס לטריבונות של חצר 'תולדות אהרן' במירון, אמר: "הם אם כל חטאת. הם הביאו למקום הרבה אנשים. איך שראיתי מה קורה התחלתי להזעיק שמיים וארץ, איך ש"הביריון" ויז'ניצר הזה יצא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר