אחרי ה'נסיעה'

הרעלת מזון: עשרות בחורים מויז'ניץ אושפזו

עשרות תלמידי ישיבות שליוו את האדמו"ר מויז'ניץ בורו פארק בנסיעה לאוקראינה, שבו לארצות הברית ופונו למספר בתי חולים לאחר שחשו ברע במהלך הטיסה • כל הפרטים (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

ארצות הברית: עשרות בחורים חסידיים ואחד מרבותיהם פונו אמש (שלישי) למספר בתי חולים בניו יורק, לאחר שלקו בהרעלת מזון.

הכל החל כאשר האדמו"ר מויז'ניץ בורו פארק יצא עם מאות חסידים לאירופה לרגל חודש אלול, להתפלל בקברי צדיקים ולבקר בערשי מולדתה של החסידות שבפולין ובאוקראינה.

בשבת האחרונה שהו מאות החסידים, כשלצידם למעלה מעשרים תלמידי ישיבות מחצר ויזניץ, בציון הבעל שם טוב במעז'יבוז', שם תם רשמית המסע, אך חלק מן הבחורים נותרו ליום נוסף על אדמת אוקראינה ושבו רק אתמול.

כבר בטיסה החלו מספר תלמידים לחוש ברע, אך המצב החמיר מאד כאשר התלמידים ירדו מהטיסה בנמל התעופה קנדי שבניו יורק בלוויית מגיד השיעור שלהם, ונסעו לבורו פארק, למונסי ולמקומות נוספים שבהם הם מתגוררים.

בטנדר שהגיע לבורו פארק שעל סיפונו היו כעשרים בחורים, חשו כל הנוכחים בבחילות, הקאות, טכיקרדיה, חום ותסמינים אחרים. הטנדר נסע ישירות למטה 'הצלה' בבורו פארק ושם הוזמן תגבור של כוחות הצלה, כאירוע בריאותי רב נפגעים.

במקביל, התקבלו קריאות דומות המעידות על הרעלת מזון גם מבתים פרטיים בבורו פארק - שם היו תלמידים אחרים שהגיעו הביתה ביום שלפני כן. כמו כן התקבלו קריאות ממונסי, מקריית יואל ומקמיישא לייק, מוקדים נוספים של חסידי ויזניץ.

עשרות - רובם בחורים בסביבות גיל 20 ועוד אחד מבוגר יותר שמשמש כמגיד שיעור - פונו למספר בתי חולים מקומיים על ידי אמבולנסים, כשמצב רובם קשה אך יציב.

בשלב זה לא ברור איזו ארוחה גרמה להרעלה ההמונית, אך בחסידות מדגישים כי כל המסע היה מתוכנן לפרטי פרטים ולא היו חריגות מן התוכנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר