בוועדת החקירה

"הזיעה והדם הכניעו אותי"; העדות של השוטר

בוועדת החקירה הממלכתית לחקירת אסון מירון, סיפר אחד השוטרים על הזעקה של אביגדור חיות, שהתחנן שיציל את ילדיו. "את הילד השני לא הצלחתי לצערי להציל", אמר (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

במהלך שמיעת העדויות היום (רביעי) בוועדת החקירה הממלכתית לחקירת אסון מירון, העיד אחד מהשוטרים שנכח באסון, והציל את אחד מילדיו של הרב אביגדור חיות.

"הייתי בסיטואציה קשה מול משפחת חיות" אמר. "אני עמדתי מול אביגדור חיות שצעק לי מתוך הדוחק שאציל את הבן שלו. בקושי רב הצלחתי להוציא את הבן שלו שהיה מטושטש כבר, ובקושי בהכרה וחילצתי אותו". סיפר השוטר רמי עלואן.

בהמשך עדותו המצמררת אמר כי "בהמשך הצלחתי למשוך גם את אביגדור עצמו, אך את הילד השני שלו שמואל לא הצלחתי לצערי להציל. הריחות, הזיעה והדם באיזשהו שלב הכניעו אותי ובשלב כלשהו הלכתי הצידה, הקאתי בצד וחזרתי מיד לעזור בפינוי".

עוד אמר כי "צוותי מד"א היו כבר גמורים מכמות ההחייאות והפינויים וביקשו מאתנו ומהכיבוי לעזור להם בהחייאות".

במענה לשאלת השופטת בדימוס מרים נאור אמר כי "בתדריך נאמר לנו שהמטרה העיקרית שלנו היא לשמור על סדר ציבורי ולא דברים אחרים, לאחר מכן נאמר לנו באיזה עמדות כל אחד ישובץ".

כשנשאל למי דיווח כשראה את האסון אמר כי "בעמדה שלנו לא היה אף אחד עם קשר עליו, אז לא היה לנו למי לדווח. עם כל הלחץ לא הספקנו לדווח לאף אחד. התמקדנו בעיקר בהצלת חיים. מד"א אמרו לנו לחלץ אנשים בעיקר מלמעלה כי לאנשים שנתקעו למטה בסוף המדרגות אין כל כך סיכוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר