"אין אינטרנט וחשמל"

תושבי בר אילן זועמים: "המפגינים השאירו חורבן"

אחרי ההפגנה אמש של 'העדה החרדית', במתווה הרכבת בבר אילן, תושבי האזור זועמים: "חלקנו נותרנו ללא חשמל, טלפון ואינטרנט, אנחנו מרגישים כמו אחרי מלחמה. הזיה" (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הוונדליזם באזור ההפגנה (צילום: חננאל ביטון)

הפגנה סוערת התקיימה אמש (רביעי) במתחם עבודות הרכבת הקלה בבר אילן בירושלים, בהשתתפות עשרות רבות של חרדים, אנשי העדה החרדית. ובהשתתפות כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן, וחברי הבד"צ של העדה החרדית ובראשם גאב"ד ה'עדה' הרב טוביה וייס, שציין את יום הולדתו ה-95 לאורך ימים ושנים טובות, יממה לאחר מכן, תושבי האזור מביעים את זעמם.

כזכור, כבר בשעות הצהריים הגיעו עשרות מפגינים, לצומת ארץ חפץ והפריעו בגופם לצוותים, אשר עובדים על צביעת הכבישים ולצוות הרמזורים שבאזור – עבודות שלא קשורות במישרין לעבודות לסלילת הרכבת הקלה.

עם תחילת ההפגנה בשעות הערב, תושבי האזור מספרים, כי החלו מעשי השחתה מאורגנים נגד תשתיות המשרתות את המתגוררים על הציר. בין היתר תמרורי תנועה המבטיחים את בטיחות התושבים באזור – הושחתו באופן אגרסיבי. גדר בטיחות שנועדה לשמור על בטיחות התושבים באזור ולהגן מפני נפילה לבורות העבודה – חובלו מהיסוד, כאשר הברזלים מושלכים על המדרכות הסמוכות וגורמים למפגע בטיחותי חמור.

בנוסף, כך על פי עדויות תושבי האזור: "המפגינים חתכו כבלי תקשורת המשרתים את תושבי האזור וגרמו נזק עצום לתשתיות הרשת והטלפון באזור. בנוסף, המפגינים חיבלו בצינור מים המוביל מים לתושבי הבניינים על הציר וגרמו להפסקת מים לכמה בניינים ברחוב בר אילן. כאשר, הבוקר עובדי הרכבת הקלה מצאו בבורות העבודה מאות שקיות אשפה שהושלכו לתוכן ע"י המפגינים.

תושבים בבר אילן מספרים ל'כיכר השבת', כי הם נדהמו מהכאוס שפגשו הבוקר: "גם אם נקבל את זה שיש ביקורת על הרכבת הקלה, מה הסיבה להרס תמרורים. זה הרי עניין מציל חיים. הנזק המכוון לתשתיות תקשורת הוא מעשה שלא יעשה. אני עובד מהבית, ואין לי רשת מאתמול בלילה. בשבוע שעבר הם סתמו את הביוב. הנזק שנגרם הוא לא לעובדי הרכבת שלא גרים כאן - אלא לנו".

"הוונדליזם הזה הוא איום ונורא" אומרת תושבת שגרה על הציר. "מעבר לאלימות הקבועה ולהשלכת הפסולת במתחם, ההפגנות הפכו למטרד יומיומי שבמסגרתו המפגינים חוסמים את הכביש, מביאים לכאן כוחות משטרה שלא יודעים להבדיל בינינו לבין המפגינים. האזור הופך לשדה קרב. אי אפשר לצאת מהבית. הילדים חוששים לצאת מחשש שייעצרו. אבל הפורעים האמיתיים לא נעצרים או שנעצרים ומיד משוחררים"

יצוין, גורמים ברכבת הקלה מעריכים את הנזקים שגרמו המפגינים בשנה האחרונה במאות מיליוני שקלים, מכספי ציבור, הכוללים שריפת באגרים, ציוד מכני כבד, טרקטורים, תשתיות ציבוריות, עמודי חשמל ותאורה, ספסלי רחוב, גדרות, רמזורים ותמרורים.

ברכבת מבהירים כי הרוב הדומם של הציבור תומך בעבודות ומבין את נחיצותן לעתיד התחבורתי באזור, ומדובר בקומץ מפגינים אלימים שרוב הגדול כלל אינם מתגוררים על הציר, וחלקם כלל אינם תושבי העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר