יציאות לחו"ל בחגים

לראשונה: המתווה שיבדיל בין מחוסנים ללא מחוסנים

דיווח: משרד הבריאות בעידוד רוני נומה מקדם מתווה במסגרתו יוצאים לחו"ל שהתחסנו יוכלו לשוב ללא בידוד כלל, אך יוצאים שטרם התחסנו יתחייבו בבידוד. כל הפרטים (בארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)

שרון עידן חושף הערב (רביעי) ב'כאן 11' כי במשרד הבריאות ובעידוד רוני נומה, שוקלים לקדם מתווה שיבדיל לחלוטין בין מחוסנים ללא מחוסנים, ביציאות לחו"ל במסגרתו מחוסנים השבים מעשרות מדינות, לא יאלצו להיכנס לבידוד כלל.

על פי דבריו, במשרד הבריאות מקדמים מתווה שיהיה תקף אך ורק למחוסנים, "זאת פעם ראשונה שמי שלא מתחסן יובדל לחלוטין ממי שהתחסן, זאת על פי התוכנית שמקדם רוני נומה במשרד הבריאות", אמר.

על פי פרטי התוכנית, "תינתן יציאת מחוסנים אל עשרות מדינות ללא בידוד, ייתכן שיהיה בידוד של יום אחד או יומיים אך לא יותר מכך", אמר ופירט: "כל זאת בתנאי שהמחוסנים יעברו לא פחות מחמש בדיקות קורונה במהלך הטיול; אחת בטרם היציאה - ללא הבדל אם מדינת היעד דורשת בדיקה, בדיקה נוספת קודם החזרה לישראל, בדיקה בנחיתה בנתב"ג ועוד שני בדיקות בקהילה". עידן ציין "כאב ראש גדול, אבל ללא בידוד, צפוי לקרות בקרוב".

הדיווח הערב (חדשות הערב, כאן 11)

בנוסף, על פי חשיפתו בתוכנית, משרד הבריאות צפוי לדון בשינוי נוסף ברשימת המדינות שמחייבות בידוד מלא גם למחוסנים אך עידן הדגיש "צריך לזכור שהרשימה הזו מאוד דינמית מאוד שבירה וגמישה".

אל רשימת המדינות שצפויות להיכנס כפטורות מבידוד בחזור יתווספו: תאילנד, דנמרק ופורטוגל, אל רשימת המדינות שהחוזרים מהן צפויים להיות מחויבים בבידוד יצטרפו: צ'כיה והונגריה.

ברשימה נמצאות מדינות רבות המהוות אתרי תיירות פופולאריים בקרב הישראלים, אלפי ישראלים שהזמינו כרטיסים צפויים למצוא את עצמם חוזרים אחרי החגים אל בידוד מלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר