הזינוק בתחלואה

בעקבות הביקורת: משל"ט הישיבות ייפתח מחדש

שר הבריאות הודיע הערב, כי החליט לפתוח מחדש את משל"ט ישיבות, כפי שהיה בגלים הקודמים, וזאת אודות לחשש מפני התפרצות גדולה יותר בתוככי הישיבות הגדולות (חדשות, ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. בדיקות קורונה בישיבות, ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מוקדם יותר היום (רביעי) וכן בשבוע שעבר דווח בהרחבה ב'כיכר השבת', על ההתפרצות הקורונה המחודשת בישיבות, וחוסר המענה המתבקש מצד הרשויות. הערב, על פי דיווח ב'סרוגים', שר הבריאות הורוביץ, הורה לפתוח מחדש את משל"ט הישיבות.

את ההודעה על פתיחת המשל"ט, מסר השר הורוביץ לשרת הפנים איילת שקד ולדבריו, הפתיחה המחודשת נועדה לתת מענה לישיבות, בכדי למנוע התפרצות ותחלואה.

מוקדם יותר כתבה שקד להורוביץ: "להבנתי, במהלך הגלים הקודמים, פעל 'משל"ט הישיבות' במסגרת משרד הבריאות אשר תיכלל את בשיתוף פיקוד העורף את מתן המענה המהיר למוסדות ועשה זאת בהצלחה מרובה. בכדי שיוכלו המוסדות להמשיך ולקיים את שגרתם ובכדי להבטיח שמירה על בריאות התלמידים, אבקשך לשוב ולהפעיל את 'משל"ט הישיבות' או לפעול כך שימצא גורם שיוכל להקדיש משאבים בכדי לתת מענה לצורכי המוסדות".

כזכור, היום פורסם ב'כיכר השבת', על דברי הבכיר שמסר: "יש התפרצות אדירה של קורונה בעולם הישיבות". הבכיר, מפרט ומספר כי "הרבה בחורי ישיבות, תושבי חו"ל, שמתגוררים בשכונת 'בית ישראל' בירושלים, חלו בנגיף בימים האחרונים - כל אחד מדביק את השני, הם מסתובבים חופשי ומדביקים את תושבי השכונה, זה מטורף".

"בחורי ישיבות שמאובחנים כחולים בנגיף נשלחים הביתה ומדביקים את כל המשפחה", הוא מזהיר. לדבריו, "בגל הזה אין מתווה ישיבות ולא מפקדת ישיבות כמו שהיה בגלים הקודמים, מסיבה שאינה ברורה, משחקים פה בחיי אדם. מישהו צריך להתעשת".

הבכיר מוסיף ואומר כי "זה מפעל שלם להידבקות בקורונה. הדסק החרדי במשרד הבריאות ביקש לפתוח שוב את מפקדת הישיבות אבל מישהו בממשלה תוקע את זה. אני מודאג מאוד מהמצב, בסוף יאשימו את החרדים בתחלואה מרובה ואז כולם יצעקו 'הצילו' ולא יהיה מה ניתן לעשות".

כפי שדווח בהרחבה בשבוע שעבר ב'כיכר השבת', מאות בחורי ישיבות נמצאו בשבוע האחרון מאומתים לנגיף הקורונה, אך הנהלות הישיבות נמצאות תחת שוקת שבורה, וזאת בשל היעדר תכנון של הממשלה למצבים בהם יש נדבקים.

כך לדוגמא בישיבת חברון, שם נמצאו בשבוע האחרון עשרות בחורים חיובים לנגיף, בהיעדר מענה מטעם הממשלה, החליטה הישיבה לפנות אותם למתחם מיוחד בעיר חדרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר