מינוי מפתיע

אחרי 15 שנים: ב'עדה החרדית' מינו שלושה דיינים חדשים

אחרי יותר מ-15 שנים, בהן לא מונו דיינים חדשים, לבית הדין של העדה החרדית, הוחלט למנות שלושה דיינים חדשים - שעברו את הסכמת הגאב"ד • וגם: המינוי המפתיע (אקטואלי)

שימי שפר | כיכר השבת |
מינוי הדיינים החדשים (צילום: איציק ו.)

התרגשות גדולה בקרב חוגי העדה החרדית, לאחר שביום חמישי האחרון, מונו שלושה דיינים חדשים לחברי הבד"צ, לראשונה מזה כ-15 שנים, ומספר שנים לאחר הסתלקותם של שלושה מדייני 'העדה'.

במעמד מיוחד, שנערך בשילוב סעודת הילולא לרגל יום פטירתו של גאב"ד העדה החרדית דאז הגרמ"א פריינד זצ"ל, שנערך בבית המדרש סאטמר ברחוב יואל בירושלים, בהשתתפות רבני העדה ובראשות הגאב"ד הגרי"ט וויס, מונו הרבנים הגאונים רבי שלמה יהודה הירש, הגאון רבי שמואל ברנסדורפר, והגאון רבי שמעון יצחק שלזינגר.

אלו המינויים

הגאון רבי שלמה יהודה הירש, מכהן כרב חסידי קהילת סאטמר (מהרי"י) בירושלים, ויו"ר וועד השחיטה, ומו"צ במשך שלושה עשורים, ומחשובי גאוני התורה בירושלים.

הדיין הנוסף הוא הגאון רבי שמואל ברנסדורפר, בנו של הדיין והפוסק הנודע הגר"מ ברנסדורפר זצ"ל, מראשי מבצר הכוללים בבית שמש שבנשיאות הגאב"ד, ורב דחסידי תוא"י, מגדולי תלמידי החכמים בבית שמש.

המינוי השלישי והמפתיע בשל גילו הצעיר יחסית, הוא של הגאון רבי שמעון יצחק שלזינגר, תלמידו חביבו של הגאב"ד, ומרבני בית מדרשו, אשר מונה ע"י הגאב"ד לשמש כמו"צ לפני 17 שנים, ומאז הוא הפך לאחד מהרבנים הבולטים, לצד היותו רב בית המדרש 'אנשי ירושלים' - לבני היישוב הישן.

השלושה שמונו כאמור ביום חמישי האחרון, קבלו את ברכתו של הגאב"ד, וצפויים לחזק מאד את בית הדין של העדה החרדית, על שלל ההחלטות המתקבלות במהלך השנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר