פרסום ראשון

לראשונה: עיריית אומן גובה מס מהעולים לרגל

עיריית אומן הטילה לראשונה מס על החסידים המגיעים לשהות בציון רבי נחמן בראש השנה • מדובר בכ-35 דולר לכל מי שמלאו לו 18 • הרבנים באומן: לא להתחכם, לשלם • שליח 'כיכר השבת' לאומן מדווח (בעולם)

א. כהן, אומן | כיכר השבת |
פקחי אומן בפעולה, אתמול (צילום: א. כהן)

לאחר שנים רבות שכל מאמין הגיע לעיירה אומן שבאוקראינה, בכדי לשהות בסמוך לציון רבי נחמן מברסלב, מבלי לשלם 'מס תייר', מועצת עיריית אומן קיבלה לאחרונה החלטה כי כל מאמין שיגיע לעיירה יצטרך לשלם 'מס תייר', מס של כ-35 דולר לימי ראש השנה.

בימים האחרונים פקחים של עיריית אומן, מלווים במשטרה המקומית, החלו לפשוט על בתים ברחוב פושקינה - המוביל לציון - ומבקשים מהמאמינים להציג קבלה על תשלום 'מס תייר'. לדברי עדי ראייה, הפקחים עוצרים גם עוברי אורח שעושים את דרכם ל'ציון' ומבקשים להציג את הקבלה.

עיריית אומן הקימה דוכן מיוחד בו ניתן לשלם את 'מס התייר'. על הדוכן נכתב: "לפניכם נקודת שירות לתשלום מס תייר. תיירים (עולי רגל) כדי להיות חוקיים באומן אתם מחויבים לשלם מס תייר".

עלות מס תייר לכל תייר הוא 300 גריבניה ליום, כסף מקומי. עבור כל ימי ראש השנה ניתן לשלם 900 גריבניה. כ-35 דולר. בעירייה מזהירים כי מי שלא ישלם את המס יעמוד לדין על פי החוקה האוקראינית.

רבנים ומו"צים בחסידות ברסלב פנו במכתבים לקהל העולים ברגל לשלם את המס ומתחו ביקורת על גובה המס: "נכון להיום אין מה לעשות כי כבר התקבלה ההחלטה בנידון".

במכתב שפרסם רבה של אומן הגאון רבי יעקב ג'אן, מרבני אומן, הוא מדגיש: "מי שלא ישלם - יוליד צרות וקשיים שאין אף אחד מאיתנו יכול ורוצה לעמוד בהם בזמן ובמקום הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר