מאבק על המקווה

קיצונים תקפו מו"צ של "העדה החרדית" - וגזזו חלק מזקנו

קנאים תקפו את הגאון רבי אברהם דב ליטמנוביץ, מו"צ בבית הדין של 'העדה החרדית' ומחשובי רבני ירושלים, בשל מאבקם נגד מכשיר ה'מקווה ריין'; לפני יומיים שפכו דגים בואשים בפתח ביתו (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגאון הרב אברהם דב ליטמנוביץ (צילום: צילום: יהושע פרוכטר)

דרמה וזעזוע בירושלים: קנאים קיצונים תקפו באלימות בשעה האחרונה (רביעי) את הגאון הרב אברהם דב ליטמנוביץ, מו"צ בבית הדין של 'העדה החרדית', ומחשובי הרבנים בירושלים, ואף גזזו חלק מזקנו.

הרקע לתקיפה הינה ההתנגדות החריפה של קבוצת קנאים להכנסת מכשיר חדשני לניקוי מים במקוואות - 'מקווה ריין', מכשיר שלטענתם הותקן בחשאי וללא ידיעת רבנים נוספים במקווה 'זופניק' ברחוב שטראוס בירושלים.

לדעת אותם קנאים קיצוניים, ה'מקווה ריין' אינו מקובל מספיק מבחינה הלכתית, ומהווה הכנסה של טכנולוגיה חדישה למקוואות, ובעקבות יצאו למחאה בעניין.

ל'כיכר השבת' נודע כי במסגרת המאבק ברב ליטמנוביץ, בעקבות הכשרת ה'מקווה ריין', שפכו אלמונים לפני כיומיים נוזל דגים בואשים בכניסה לביתו והסריחו את כל האזור.

אלא שהם לא הסתפקו בכך ובשעה האחרונה כמה מהם אף תקפו אותו פיזית ממש בהיכל ההוראה של העדה החרדית בשכונת בית ישראל בירושלים, כאשר אחד התוקפים ניגש - כשהוא עטוף בטלית, עם מספריים וגזז לרב חלק מהזקן.

ל'כיכר השבת' נודע כי בשעות הקרובות תצא מודעה מיוחדת מטעם כלל חברי ודייני בד"צ 'העדה החרדית' שיגנו בתוקף את התקיפה.

יצויין כי הרב ליטמנוביץ משמש במשך שנים רבות בנוסף להיותו מו"צ, גם בתפקיד הרב והאחראי על מקווה זופניק. עוד יצוין כי חלק מרבני העדה החרדית תומכים הלכתית בהכנסת המיכשור החדש, מה שהוביל למחלוקת קשה עם המתנגדים.

יצוין כי ה'מקווה ריין' המדובר הותקן במקוואות רבים, בפרט בתקופת הקורונה, לצור סינון המים - ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי פסק כי הדבר "כשר למהדרין מן המהדרין ויש הידור בהתקנת המקוה ריין", כאשר שורת רבנים ופוסקי הוראה והלכה, מכל העדות והחוגים, פסקו גם כן כי יש הידור בהתקנתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר