טור דעה

המשיח הגיע // ישראל מאיר

"ראינו, ראינו מה עשיתם לשירותי הדת במשך 73 שנה" • יועץ התקשורת ישראל מאיר צפה בעימות בין שר הדתות מתן כהנא לחבר הכנסת יצחק פינדרוס וחזר עם מספר תובנות (חדשות)

ישראל מאיר | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: יוני אייזנשטיין)

1.

בין הקולות השונים ב"גוש השינוי", ישנם פערים. פערים שבאים לידי ביטוי בעיקר בדיבורים על משך הזמן בו מדינת ישראל "הידרדרה מדחי אל דחי" בעידן נתניהו.

יש את סער, בנט ואלקין למשל, שמה לעשות, עד לפני שנה ישבו בממשלת נתניהו. לכן הם יסבירו לנו שההידרדרות קרתה לפתע פתאום בשנה האחרונה.

יש את לפיד לעומתם, שירשה לעצמו לומר שמדובר בתקופה ארוכה יותר בה למנהיגות "לא אכפת". אלו שנמצאים שמאלה יותר במפה הפוליטית ולא ישבו מעולם בממשלת נתניהו, יספרו לנו בנינוחות על שבר שמתרחש כאן כבר למעלה מעשור.

2.

ויש את שר הדתות מתן כהנא. לדבריו, לא מדובר בשבר שקרה בשנה האחרונה. גם לא מדובר בעשור האחרון. אפילו לא בעשרים השנים האחרונות. מתן כהנא בשבתו כשר הדתות בא לתקן "את מה שעשיתם ב-73 השנים האחרונות". כן, כן. כבר בתחילת כהונתו כשר הדתות הוא נאם על כך שבמשך 73 שנה מתחולל פה חילול השם בכל הנוגע לשירותי הדת במדינה. חשבתי שמדובר בנאום שנכתב בחופזה. בכל זאת, מדובר בפוליטיקאי טרי שעל אף שלמד תוך שבועיים איך צריך לתקן את כל מערכת הכשרות בישראל (מה באמת עם כתיבת ספר "ככה מנצחים רבנות"?), הוא עדיין לא צבר ניסיון פוליטי מספיק כדי להשלים נתונים יבשים בכתיבת נאום.

3.

אמש, בדיון פגרה מיוחד שהתקיים במליאת הכנסת, זה קרה לו שוב. ולא, לא מדובר בפליטת פה. שר הדתות עלה לדוכן וזעם על חה"כ יצחק פינדרוס שהעז לדבר על רפיסות הצבא מול המחבלים. כן, המדיניות המבישה שהביאה לנפילתו של הלוחם בראל שמואלי הי"ד, הצליחה לגרום לח"כים החרדים שבדרך כלל לא מתבטאים בנושאים ביטחוניים, להביע את תסכולם. אבל את כהנא שמייצג "יהדות מקרבת" ויושב בממשלה עם תומכי טרור, זה הכעיס. "אתה נותן הצעות לצה"ל איך לשלוח את הילדים שלנו לקרב?!", שאל בבוז את פינדרוס שאגב, כיהן בעבר כראש עיר ביהודה ושומרון והשתתף בחייו ביותר מהיערכות ביטחונית אחת. "אני לא יודע איך להתחיל להגיב לזה ואני צריך איפוק רב לכבוד ראש השנה", המשיך השר שחבר בקבינט הבטחוני בו מתייעצים בכובד ראש "איך לשלוח את ילדינו לקרב" דמויות ביטחוניות כדוגמת יאיר לפיד (בוגר במחנה), מירב מיכאלי (בוגרת המחזור הראשון בגלגלצ) וניצן הורביץ (בוגר גל"צ).

השר לענייני דת ניסה לעקוץ את החרדים, והובך (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

כשפינדרוס הגיב לו "אני מבין בצה"ל יותר ממה שאתה מבין בשירותי דת", שר הדתות לא נותר חייב ושחרר בתגובה את ה"אני מאמין" שלו: "ראינו, ראינו מה עשיתם לשירותי הדת במשך 73 שנה".

4.

הבנתם? שר הדתות מתן כהנא הוא בשורה שבמשך 73 שנה היהדות חיכתה לה. ב-73 שנותיה של מדינת ישראל כיהנו בתפקיד שר הדתות הרב יהודה מימון מתנועת המזרחי. חיים שפירא, זרח ורהפטיג, יצחק רפאל, אהרון אבוחצירא, יוסף בורג, אבנר שאקי, זבולון המר והרב יצחק לוי - כולם מהמפד"ל. עוד בטרם זכינו והפציע אורו של השר הנוכחי, כיהנו בתפקיד גם יצחק רבין, שמעון שטרית ויוסי ביילין ממפלגת העבודה. נכון, גם מפלגת ש"ס החזיקה בתפקיד הזה בשנים האחרונות עם הפסקה משמעותית שבה כיהן נפתלי בנט (כך קיבלנו את רחבת "עזרת ישראל" השוממה). אבל את המדיניות הכושלת של הרשימה המגוונת וההיסטורית הזאת, סוף-סוף יש שר ראוי שבא לתקן. אשרינו.

5.

כמו בכל תחום שהממשלה המביכה עוסקת בו, גם על אפיזודת כהנא, המשיח מטעם עצמו, וגם על הרפורמה המביכה בכשרות (קראתי את כולה. פשוט מביך) צריך לומר: תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר