חסר תקדים

האב מקהילת 'גור' שרצח את בנו - ישוחרר

הפרשייה המזעזעת: האב שדקר את בנו בן ה-14 למוות, ישוחרר הערב ממעצרו, לאחר שהפרקליטות החליטה לעכב את ההליכים בתיק, מכיוון שהאב היה תחת השפעת סם (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
זירת הרצח (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

הפרשייה שהסעירה את הציבור החרדי: אב, המתגורר בקהילת חסידי גור בקריית גת, דקר לפני מספר חודשים את בנו למוות, היום (רביעי) החליטה הפרקליטות לעכב את ההליכים בתיק שקיים נגד האב.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד עמית מררי, החליטה שהאב יוכל להשתחרר הערב ממעצרו, לאחר שהתברר שבשעת הרצח, הוא היה תחת השפעת סמי הזיה, שהמטפל האלטרנטיבי שלו נתן לו.

בהחלטה שהתקבלה כתבה מררי: "לנוכח נסיבותיו המיוחדות והחריגות של התיק, ובכלל זה הרקע לביצוע העבירה, תוצאותיו הטרגיות, וכן נסיבותיו האישיות של הנאשם".

בדרך כלל, כאשר יש עיכוב הליכים, המשמעות היא שההליך הפלילי נעצר ועכשיו יבחנו בפרקליטות, האם אפשר בכלל להגיע להרשעה בתיק. יחד עם זאת, נגד המטפל האלטרנטיבי, הוגש כתב אישום ובו 6 אישומים בגין עבירות של יצוא, יבוא, סחר ואספקה של סמים מסוכנים.

סנגוריו של האב שדקר, עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי אמרו לאחר ההחלטה: "העובדה כי היועץ המשפטי לממשלה החליט להיעתר לבקשתנו והורה באופן חסר תקדים על הפסקת ההליך המשפטי המתנהל נגד מרשנו בגין אישום בעבירת רצח, מלמדת על צדקת טענותינו למן המועד הראשון".

"התמונה אשר נחשפה בתיק מלמדת כי הרצח הטראגי הינו תוצר ישיר של פרשה חמורה במסגרתה האב, איש משפחה אוהב ונורמטיבי, נפל קורבן ל"מטפל" שרלטן, בשם אליעד לנדאו, אשר נהג לנצל באופן מחפיר חולשות ומצוקות של מטופלים, אשר שמו את שלומם ובריאותם בכפו, והעניק להם – במסווה של טיפול רפואי ובעזות מצח בלתי נסלחת, סמי הזיה מסוכנים מסוג MDMA - אשר על פי חוות הדעת מטעם הפסיכיאטר המחוזי גרמו לאב במישרין להתדרדרות נפשית קשה ולהתקף פסיכוטי חריף אשר הוביל לרצח בנו".

עוד הוסיפו עורכי הדין: "בנסיבות אלו ברור כי לא היה מקום להמשיך את ההליכים המשפטיים נגד האב ותחת זאת יש לעשות כל שניתן על מנת להעמיד לדין את המטפל, מר אליעד לנדאו, בגין אחריות להמתת הילד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר