התשפ"א שהיתה

הנגיף, בנט ונתניהו: יולי אדלשטיין מסכם שנה בריאיון סוער

ניהול משבר הקורונה בעידן בנט; הביקורת על הסיקור התקשורתי; ההתפרצות בציבור החרדי; הקמת ממשלת בנט והאחריות על נתניהו • שר הבריאות לשעבר, יולי אדלשטיין, בריאיון סוער באולפן (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

שר הבריאות לשעבר, ח"כ יואל יולי אדלשטיין, התארח באולפן 'כיכר השבת' וסיכם את השנה הסוערת שעברה על מדינת ישראל. ההתפרצות המחודשת של מגיפת הקורונה, ניהול המגיפה בממשלה החדשה, הקמת ממשלת בנט-לפיד והאחריות של בנימין נתניהו והאם הוא מתכוון להתמודד על ראשות 'הליכוד'. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

מגיפת הקורונה: "יש סימנים מעודדים ואני שמח מכך, בזכות היענות של הציבור לחיסון השלישי. אבל אני שואל למה היינו צריכים להגיע ל-11,000 מאומתים ביממה ולמעלה מ-700 חולים קשה? הרי אילו אותן החלטות בדיוק, לא היה צריך להמציא שום גלגל, אותן החלטות על הגבלות היו מתקבלות בזמן - ללא סגר - היינו יכולים להיות עכשיו עם מספרים יותר אנושיים.

"אנחנו השארנו מצב מצוין, עם 29 חולים קשים, עם כמה נדבקים בודדים ליום, עם כל ההחלטות שכבר התקבלו. לומר שלא עשינו טעויות? עשינו, אבל אני שואל למה לחזור על הטעויות? הרי כבד ידוע - הוכח - שאם אתה לא מקבל החלטות קטנות אתה בסופו של דבר תתאכזר".

הסיקור למגיפה בתקשורת הישראלית מאז עליית בנט: "לא צריך עין חדה במיוחד, אני זוכר איך על כל דבר היו צולבים אותי, אבל עכשיו? תשמע.. אני לא אומר שאין ביקורת אבל לא נפתחות מהדורות חדשות או תוכניות ברדיו עם שמות של נפטרים ודברים כאלה.. כשבערוץ מרכזי מזמינים אותי לריאיון - בעיצומו של מבצע חיסונים - ואמרים לך 'הנתונים קשים, הנה נציג לך נתונים מלבנון - שם המצב יותר טוב'. תשמע, קצת יושר עיתונאי, איזה לבנון? יש משרד בריאות בלבנון?".

ח"כ יולי אדלשטיין בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

ההבחנה בהגבלות בין הכותל להר הבית: "תמיד דרשנו, אנחנו כמשרד הבריאות לא יודעים לאכוף את ההגבלות בהר הבית. כשבאים גורמים שצריכים לעשות את זה עם כל הטעינום הביטחוניים של 'כל המזרח התיכון יבער', לנו כמשרד הבריאות אין מה לעשות עם זה".

הקמת ממשלת בנט-לפיד ונפילת שלטון הימין והאם לנתניהו היה חלק בזה: "נתניהו עשה הכל פרט לצעד אחד, אילו היו מתקיימות בחירות בליכוד למועמד אחר לראשות הממשלה - הייתה קמה ממשלה בראשות הליכוד. לא דיברתי על זה עם נתניהו, הערכתי שאלו שיחות חולין שלא יביאו לשום דבר".

ח"כ יולי אדלשטיין באולפן 'כיכר'

על המו"מ עם רע"מ: "את דעתי לא שאלו, הייתי מתנגד לזה בזמן אמת, חד משמעית. יש גבולות. אני לא יודע אם ניהלו, יש הכחשות נמרצות שהיו לו הצעות להצטרף. אני לא הייתי מנהל איתו מו"מ קואליציוני".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר