עשרות נתקעו

הנוסעים לאומן מזהירים: בלי המסמכים תשארו בחוץ

אנשים שהגיעו כבר לאוקראינה מזהירים את הבאים לאומן שלא להתחכם ולהביא את כל הנדרש, החל מתעודות מתחסן או מחלים או אפליקציה בטלפון חכם והביטוח המקומי (חרדים)

(צילום: שמעון קצין)

נוסעים שהגיעו כבר לאוקראינה במטרה להגיע לאומן לקראת ראש השנה, מזהירים את הבאים אחריהם שלא להתחכם ולהביא את כל הנדרש. בתיעוד שהגיע לידי כיכר השבת, נראים עשרות חרדים כשהם מעוכבים בידי משטרת הגבולות האוקראינית ולא יכולים לעזוב את שדה התעופה בשל מחסור במסמכים או בסמרטפון שמאפשר התקנה של אפליקצית המעקב האוקראינית.

"נכנסתי עכשיו לאוקראינה והם מקפידים על הביטוח בריאות האוקראיני, תעודת מתחסן או מחלים או האפליקציה האוקראינית. מי שלא מכין אחד מהדברים או בא בלי סמארטפון בשביל האפליקציה (במידה ואין לו מחלים או מתחסן) פשוט לא נכנס", אומר הנוסע שמעון קצין ל'כיכר השבת'.

על פי החלטת הרשויות באוקראינה, נוחתים אשר מחוסנים בשני חיסונים צריכים ביטוח רפואי אוקראיני (החל מגיל 12) אך אינם נדרשים לבידוד או לבדיקה. כל השאר, נדרשים לבידוד של עשרה ימים והתקנה של אפליקציית המעקב האוקראינית, זאת עד לבדיקת קורונה שלילית שתעשה בתוך 72 שעות מהכניסה למדינה, ניתן לערוך את הבדיקה בשדה התעופה בקייב.

כזכור על פי המתווה, הנוסעים לאוקראינה, לרבות מחוסנים ומחלימים, יחויבו בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שבוצעה עד 72 שעות טרם הטיסה.

בחזרה מאוקראינה, יידרשו החוזרים להציג תוצאת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות טרם העלייה למטוס.

בהתאם להנחיות החלות על כלל המדינות הכתומות, גם בחזרה מאומן יחויבו הנוסעים בקיום ההנחיות הבאות: השבים לישראל יידרשו למלא טופס הצהרה על בידוד עד 24 שעות טרם חזרתם ארצה, עם הנחיתה בנתב"ג, תיערך לשבים ארצה בדיקת קורונה נוספת.

השבים ארצה יחויבו בקיום בידוד שאורכו 14 ימים, או 7 ימים, בכפוף לביצוע 2 בדיקות קורונה שתוצאתן שלילית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר