התרופה של טראמפ

התרופה שיכולה להציל מקורונה אך משום מה לא ניתנת

מאבק בירוקרטי בין קופות החולים לבתי החולים ומשרד הבריאות מונע ממתן תרופת הרג'נרון שיכולה להציל את חייהם של חולי קורונה רבים כאשר היא ניתנת דווקא בעת שמצבם עדיין קל (קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

תחלואת הקורונה מטפסת בטירוף, בחודש האחרון נפטרו יותר מ-550 בני אדם ממגיפת הקורונה ומסתבר כי למרות שבידי משרד הבריאות אלפי מנות של תרופת הרג'נרון שנחשבת ליעילה ומצילת חיים, היא לא נגישה לציבור ולא מוכרת לרוב האנשים ורק מי שדורש אותה ומתעקש מקבל אותה, כך נחשף הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

מדובר בתרופה בה גם נעשה הטיפול בנשיא דונלד טראמפ בעת שחלה בקורונה והחלים במהירות יחסית. ייתכן כי מה שהופך את התרופה לכזו שבבתי החולים לא ששים להשתמש בה הוא מחירה הגבוה יחסית - 1,500 דולר למנה ויש צורך בקשרים ולחצים כדי לקבל אותה בישראל.

רג'נרון הוא טיפול תרופתי שקיבל כבר את אישור ה-FDA. הוא המורכב מנוגדנים לנגיף הקורונה שהוצאו ממחלימים ושוכפלו במעבדה. מטרתו: לטפל בחולים קל־בינוני שלא מאושפזים מגיל 65 ומעלה בעלי סיכון לפתח מחלה קשה, במידה והתרופה ניתנת בזמן לפני שהמצב מתדרדר היא מצילת חיים, הבעיה שרבים במצב ה"קל" לא מודעים לתרופה ויכולותיה ולאחר מכן זה כבר מאוחר מידי.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, האחראי על המאבק בקורונה בארה"ב המליץ אף הוא על התרופה ואמר כי מדובר בתרופה יעילה במיוחד לחולים שסובלים מעודף משקל קיצוני, בעלי מחלות רקע, חולות בהיריון ואנשים בני 65 ומעלה שהתרופה כאשר היא ניתנת בשלבים הראשונים יכולה להקטין את הסיכוי למוות ב-70% ואת הסיכון לאשפוז ב-85%.

התרופה הצליחה מאד בארה"ב ולכן הביאו גם לישראל אלפי מנות מהם עשו שימוש רק במאות מנות, והתרופה אינה נגישה לציבור הרחב למרות כל ההמלצות של בכירי מערכת הבריאות. על פי בכירים, ישנם מאבקים בירוקרטיים שמעכבים הבאת מנות נוספות לישראל כשקופות החולים נאבקות מול משרד הבריאות ובתי החולים מי אחראי לכך.

בקופות החולים טוענים ל'ידיעות אחרונות' שמשרד הבריאות לא אישר להם לספק את הטיפול שלדבריהם אמור להינתן בבתי החולים, למרות שלמעשה מדובר בחולים קלים שעדיין בכלל לא נמצאים בבתי החולים וניתן להציל את חייהם לו יקבלו את התרופה כבר בקהילה.

ממשרד הבריאות נמסר לידיעות אחרונות': "מלאי הרג'נרון הקיים הופנה בשלב הראשון להתמודדות עם התחלואה במוסדות 'מגן אבות'. דרכי שימוש נוספים ייבחנו בהמשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר