הותר לפרסום

הרצוג נפגש בשבוע שעבר בחשאי עם מלך ירדן

נשיא המדינה הרצוג, נסע בשבוע שעבר עם מסוק חיל האוויר לפגישה חשאית עם מלך ירדן עבדאללה בארמונו שבעמאן • זו הפגישה השלישית של מנהיג ישראלי עם מלך ירדן (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
יצחק הרצוג (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)

נשיא המדינה החדש יצחק הרצוג, נפגש בשבוע שעבר בחשאיות עם מלך ירדן עבאדללה, כך הותר הערב (מוצאי שבת) לפרסום.

הנשיא הגיע לארמון המלך הירדני בעמאן, לאחר שהאחרון הזמין אותו לפגישה אישית, המפגש נעשה בתיאום עם ראשי הממשלה - בנט ולפיד.

על תוכן השיחה אמר הנשיא: "ירדן היא מדינה חשובה מאד. אני מכבד מאד את המלך עבדאללה, מנהיג גדול ושחקן אזורי משמעותי שנפגש לאחרונה עם מנהיגים חשובים ביותר ביניהם הנשיא ביידן, הנשיא פוטין ועם הנשיא א-סיסי ואבו מאזן. בפגישתנו שוחחנו בין היתר על תחומים מרכזיים שבשיח בין המדינות, בין היתר הסכם ליבוא חקלאות בשנת השמיטה, נושאי אנרגיה, קיימות ופתרונות למשבר האקלים שניתן לקדם יחדיו."

"יש תחושות באזור של רצון להתקדם, רצון לדבר", הוסיף הרצוג ואמר: "בימים אלו אנו מציינים שנה לחתימה על הסכמי אברהם. אלו הניחו תשתית אזורית חשובה. הסכמים חשובים מאוד שמשנים את האזור והדיאלוג בו. שמחתי לחנוך את שגרירות איחוד האמירויות בתל אביב בתחילת כהונתי, ובכוונתי לשוחח ולהיפגש עם ראשי מדינות נוספים מהמרחב. אני מדבר עם מנהיגים רבים מכל רחבי העולם, כמעט בכל יום, בתיאום מלא עם ממשלת ישראל. אני חושב שמאוד חשוב לאינטרסים האסטרטגיים והמדיניים של מדינת ישראל לנהל דיאלוג עם כולם."

הרצוג נכנס לתפקידו לא מזמן, וכבר הספיק לערוך שיחות מדיניות עם מספר מנהיגים באיזור, בין היתר עם - מלך מרוקו, נשיא טורקיה ארדואן ועם אבו מאזן.

הפגישה עם מלך ירדן של הרצוג, מצטרפת לפגישות שכבר ערכו ראש הממשלה בנט ושר הביטחון גנץ, מה שמלמד על פתיחת דף חדש בין ישראל לירדן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר