ומה עם הר הבית?

חגי תשרי: הנחיות משרד הבריאות לבתי הכנסת

במשרד הבריאות מפרסמים הערב את ההנחיות לבתי הכנסת בחגי תשרי, שוק ארבעת המינים, התקהלות בשטח פרטי, וגם הנחיות להקפות שניות • ומה עם הנחיות להר הבית? (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

במשרד הבריאות מפרסמים הערב (מוצ"ש), את ההנחיות לחודש תשרי הקרב ובא, הכוללות בין היתר; מספר המתפללים בבתי הכנסת, שווקי ארבעת המינים, הקפות שניות וכן הנחיות על כניסת ילדים לא מחוסנים.

משרד הבריאות, ממליץ להתפלל במקומות פתוחים. על המתפללים בבתי כנסת יוכלו מגבלות; מעל 50 איש קיימת חובה לבדוק תו ירוק בכניסה, גם אם התפילה מתקיימת בחצר בית הכנסת. ילדים מתחת לגיל 12 יכולים להיכנס לבית הכנסת רק על סמך בדיקת PCR שלילית ולא רק בדיקה מהירה.

בשני ימי ראש השנה תוקפה של בדיקת ה-PCR תהיה 96 שעות (במקום 72 שעות ביום רגיל. ק"א). המשמעות – מי שיעשה בדיקה - החל ממחר, יוכל להיכנס לבית הכנסת לאורך כל ימי החג.

ארוחות חג משפחתיות או קבוצתיות, יהיה ניתן יהיה לקיים בהתקהלות של עד 50 איש במקומות סגורים ו-100 איש במקומות פתוחים.

באירוע הקפות שניות המשתתפים יהיו מחויבים בתו ירוק. מגבלת התקהלות באירועים אלו הינה 1,000 איש במקומות סגורים ו-5,000 איש במקומות פתוחים.

במקומות פתוחים בנוכחות של יותר מ-100 אנשים ישנה חובה לעטות מסכה, משרד הבריאות ממליץ על עטיית מסיכות גם בהתקהלויות של פחות משתתפים.

בכותל המערבי, התפילות והסליחות יתקיימו תחת מגבלת תפוסה של עד 8,000 מ ב-15 קפסולות נפרדות. שם, יוצבו סדרנים לשמירה על ההנחיות.

אך למרות שרק הכותל המערבי נבחר על ידי הגורמים המחליטים - כגורם מדבק, בהר הבית, כך על פי הדיווח של ירון אברהם, לא הוכן שום מתווה שיאסור התקהלות בהר הבית "אין יכולת משילות שם, המקום מתנהל על ידי הוואקף ואין לנו השפעה" ניסה לתרץ גורם בממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר