"אסור להיפגש איתם"

ביקור חג: נשיא המועצת והראש"ל נועדו ותקפו את הממשלה

נשיא המועצת ראש הישיבה הגר"ש כהן והראש"ל הגר"י יוסף נועדו לביקור חג, שוחחו בענייני הלכה ולאחר מכן תקפו בחריפות את הממשלה; הגר"ש: "אסור להיגפש איתם" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

ביקור חג: אמש (שלישי) מוצאי חג ראשון נועדו ראש הישיבה נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן והראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, כמידי שנה לביקור חג, ושוחחו בדברי תורה מעניינא דיומא.

הדיון ההלכתי בין הרבנים נסוב בין היתר, אודות העומד ואוכל בסוכה אם יכול לברך ברכת 'לישב בסוכה'. הראש"ל ציין לסברת הרא"ש בנושא וראש הישיבה השיבו בדברי הרמב"ם באותו עניין.

במהלך השיחה הביעו הרבנים את דאגתם העמוקה מהרס הדת וחורבן היהדות הנגרמים על ידי הממשלה, בענייני גיור, כשרות, קדושת הכותל המערבי ועוד.

הגר"ש אף הביע את כאבו הרב מאותם הנפגשים ומשתפים פעולה עם הממשלה, ואמר: "איך אפשר לפגוש אותם? מה יש לדבר איתם? הם רוצים לעקור את הדת, לא היה כדבר הזה עשרות בשנים".

בסיום הדברים, התבטא נשיא המועצת בחריפות ואמר: "הגענו למצב שעמי הארץ נלחמים בקב"ה, עושים כל דבר נגד התורה, נגד היהדות". הגר"ש שיבח את הראשון לציון "שהוא חזק מאוד, לא נפגש איתם ולא שומע להם. אסור להיפגש איתם ולא לדבר איתם שום מילה, אפילו לא מילה אחת, וכל מי שפונה אליהם בר מינן מפריע לקדוש ברוך הוא".

בהמשך התייחס הראשון לציון לסכנה המרחפת על קדושת הכותל המערבי, וציין שהרבנות הראשית הביעה את עמדתה כי אין לערוך כל שינוי ולפגוע בקדושת הכותל שהוא קדוש לכל אורכו גם ברחבה הדרומית. ראש הישיבה ציין בהקשר הזה, כי יש לעשות הכל בשביל לשמור על קדושת המקום והביע את כאבו מהנעשה במקום.

בסיום המפגש המיוחד הרימו הרבנים "לחיים" לציון שמחת החג והראש״ל העניק לראש הישיבה את ספרי "ילקוט יוסף" על הלכות סוכה וארבעת המינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר