המשטרה התנגדה

ההשתוללות במקווה 'זופניק': הקיצוני ישוחרר

למרות הערר שהגישה המשטרה, החלט שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, להורות על שחרורו של יהונתן עובדיה, הקיצוני החשוד שגזז את זקנו של אחד מרבני 'העדה' (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ארכיון 'כיכר' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

‏בית משפט המחוזי דחה היום (ראשון) את ערר המשטרה, ושחרר למעצר בית את יהונתן עובדיה, החשוד שהגיע למקווה זופניק ומנע מנשים להיכנס למקווה, דחף עובדת - תוך שנגע בגופה ותקף באגרופים עובד במקווה שביקש ממנו לעזוב את המקום, בשני מקרים נוספים הוא חשוד בתקיפה ואיומים, ובכך שגזר לרבנים את זקנם ואיים עליהם.

עורך דינו של החשוד, גבריאל טרוניאשוילי, אמר בדיון: "אבקש לדחות את הערר המשטרתי מכמה טעמים. ראשית, התנהלות היחידה החוקרת אינה ברורה לי. התחלנו את המעצר בגלל אירוע שהתרחש במקווה, לאחר מכן, הוארך מעצרו ביום אחד, ופתאום עלו מהמחסן עוד שני תיקים ישנים יותר מלפני חודש וחצי".

עוד אמר העורך דין, "בדיון אתמול נאמר שיש זיהוי ודאי של המשיב בתור מעורב בשני התיקים האחרים, כך נאמר בידי נציג היחידה החוקרת. לעומת זאת, בית המשפט אמר שהחשד הסביר ברמה נמוכה. איך יכול להיות שכל הזמן הזה, אם יש בידיהם זיהוי או רמז למי שעשה את האמור, איך ייתכן שהוא לא נחקר אפילו?! גם אם הזיהוי התקבל מאוחר יותר, חלפו 4 ימים במהלכם הוא לא נחקר בכלל. אולי לאדם יש אליבי?!".

השופט כאמור דחה את הערר והחליט לשחרר עובדיה הערב למעצר בית, וכתב: "לפניי יש ערר על החלטת בית משפט השלום בה הורה על שחרור המשיב בתנאים. בהחלטתו פירט בית משפט קמא את המעשים בהם המשיב נחשד ואת עוצמת החשד, ביחס לכל אחד מהמעשים".

"לעמדת העוררת, לנוכח פרק הזמן הקצר שעמד לרשותה, לא היה באפשרותה לקדם את החקירה ולבסס את החשד נגד המשיב. לעמדתה, לנוכח המסוכנות הנובעת ממעשיו של המשיב, יש לקבל את הערר. עיינתי בחומר החקירה ומצאתי כי לא נפלה טעות במסקנתו של בית משפט קמא. לא ניתן לומר כי החשד בעניין אירועי גזיזת הזקנים הוא ברמה של חשד סביר".

"בהסכמה, ובהתחשב בכך שהמעשים בהם נחשד המשיב על ידי העוררת נעשו בירושלים, מקום מעצר הבית יוחלף לדרום על המשיב תפקח אשתו. המשיב יהיה רשאי לצאת מביתו אך ורק לצורך התייצבות לחקירה בירושלים, בהתאם להזמנתו על ידי משטרת ישראל, בליווי ובפיקוח אשתו. עם שחרורו יתייצב המשיב, בליווי ובפיקוח, בתחנת לב הבירה לשם חקירה".

כזכור, וכפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', שני קיצונים שניסו לחסום את הכניסה למקווה 'זופניק' ברחוב שטראוס בירושלים, נעצרו על ידי המשטרה לאחר מרדף. ההערכה היא שהשניים מתנגדים להתקנת מכשיר ה'מקווה ריין' - מכשיר חדשני לניקוי מי המקוואות, הגיעו לשערי המקווה וחסמו את הכניסה למשך כחצי שעה.

כשהבינו שהמשטרה הוזעקה למקום, הם נמלטו ונתפסו לאחר מרדף בשכונת בית ישראל בירושלים, משם הם נלקחו לחקירה בתחנת המשטרה. והוארך מעצרו של אחד מהם והיום כאמור הוא ישוחרר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר