בחול המועד • צפו

רגע לפני הבריחה: תיעוד מפגישת הגר"ש אלתר עם הגר"ד לנדו

ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר עלה לביתו של ראש ישיבת סלבודקא, הגאון רבי דוב לנדו, שאותו מחשיב הגר"ש ל'רבו המובהק', בתום הביקור - הגר"ש נס • מוטי גרין תיעד (ישיבות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"ש אלתר עם הגר"ד לנדו (צילום: מוטי גרין)

ביום ראשון, חול המועד סוכות, הגיע ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר, לבני ברק, על מנת למסור שיחה בישיבת פוניבז' לצעירים, ולבקר את אמו ושני אחיו המתגוררים בעיר.

לפני שהגר"ש חזר בחזרה למעונו בירושלים, הוא עלה לביתו של ראש ישיבת סלבודקא, הגאון רבי דוב לנדו, שאותו מחשיב הגר"ש ל'רבו המובהק', זאת לצד ההערצה הרבה אותה רוחש לו הגר"ד.

בביקור שנערך בבית הגר"ד, שוחחו השניים על עניין 'מפתחות' הספרים. הגר"ש ציין ששמע בעבר הרחוק מרבי דב שהגאון רבי עקיבא איגר ערך את המפתחות לספריו בעצמו. בהמשך הצביע על טעות שמצא ב'מפתח' שנערך לספריו של הגר"ד לנדו. הגר"ד, מצידו, אישר זאת והראה כי גילה את הטעות בספר ואף ציין כי יש לתקנה במהדורה הבאה.

בתום הביקור מיהר הגר"ש ונמלט במהירות החוצה, במטרה למנוע מהגר"ד ללוותו החוצה, אך הדבר לא הועיל וראש הישיבה הגר"ד התעקש לצאת החוצה ללוות את האורח, בטענה שכיבוד תלמיד חכם גורם לו שמחת יו"ט, כאשר הוא נשאר לעמוד על מקומו עד שרכבו של ראש הישיבה נעלם מעיניו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר