שימו לב

החל מיום ראשון: תעודות "התו הירוק" יפוגו

החל מיום ראשון הקרוב יבוטלו תעודות התו הירוק הקיימות ויהיה צורך להנפיק תעודה חדשה על פי הנהלים שעודכנו. בדקו האם גם אתם זכאים לתו הירוק החדש (עדכוני קורונה)

(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

משרד הבריאות הודיע לאחרונה על שינוי מדיניות בנוגע לחיסוני מחלימים, לקראת שינוי הגדרת המתחסן בישראל החל מיום ראשון הקרוב - 3.10.21

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, קיים בימים האחרונים דיונים עם הגורמים המקצועיים הרלוונטיים בכדי לבחון את המדיניות כלפי מחלימים, בכל הנוגע לתו הירוק, לקראת שינוי המדיניות.

אלו הכללים החדשים לקבלת תו ירוק בתוקף:

הקל ביותר, מי שקיבל שלוש מנות חיסון של פייזר וחלף שבוע לפחות ממנת החיסון השלישית (לא כולל יום החיסון).

כמו כן, מי שקיבל שתי מנות חיסון וחלף לפחות שבוע ממנת החיסון השנייה של פייזר ושבועיים ממנת החיסון של מודרנה (לא כולל יום החיסון), וטרם חלפה חצי שנה ממנת החיסון השנייה.

בנוסף, זכאי לתו ירוק אדם שאובחן בבדיקת PCR חיובית כחולה קורונה, במהלך חצי השנה ממועד הבדיקה. לאחר חצי שנה וכדי להיות זכאי לתו הירוק מה 3.10.21, עליו לקבל מנת חיסון אחת.

כמו כן, מי שנבדק בבדיקה סרולוגית (שיצאה חיובית), וקיבל לפחות מנת חיסון אחת לאחר הבדיקה הסרולוגית. אדם זה נחשב למחלים מחוסן והינו מוגן.

יצוין, כי אדם שחלה לאחר חיסון, נחשב מיידית למחוסן-מחלים.

בשלב זה, הארכת התו הירוק לאדם מחלים-מחוסן תהיה בתוקף לחצי שנה, ולאחריה הנושא ייבחן מחדש.

השבוע החליט מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש בנוגע לנהלי התו הירוק בבתי החולים וקבע כילא ניתן לחייב באופן גורף בדיקת 'תו ירוק' בכניסה לבית החולים, מתוקף היות השירות הרפואי שירות חיוני. כידוע, מקום שניתן בו שירות רפואי הוחרג מהמקומות המוסדרים במסגרת התקנות בנושא התו הירוק.

יחד עם זאת הורה אש, כי בהינתן התנאים הבאים ניתן, באם מנהל בית החולים בוחר בכך, לבצע בדיקת תו ירוק בכניסה לשטחו:

1. אין למנוע טיפול רפואי או כניסת אדם הזקוק לטיפול רפואי או מבקש טיפול רפואי, גם אם הטיפול אינו דחוף.

2. רשאי בית החולים לבקש ממטופל לבצע, על חשבון בית החולים, בדיקת קורונה מהירה, בטרם ביצוע פרוצדורה רפואית שיש בה חשיפה פוטנציאלית (בין אם המטופל מחוסן או מחלים, או לא). מותר להציע למטופל לדחות ביצוע פרוצדורה שאינה דחופה, אך כמובן שאין לדחות פרוצדורה דחופה בגלל דרישה זו.

3. על בית החולים להקפיד על זכותו של המטופל למלווה, זכות המעוגנת בחוק זכויות החולה, ולהפעיל שיקול דעת ביחס לכניסה של מלווה שאינו עומד בתנאי התו הירוק, כגון אם הוא מפגין תסמיני מחלה. אין למנוע כניסה של מלווה כאשר הוא נדרש לסייע למטופל. בכל מקרה בו מסיבה כלשהי נמנעת כניסת מלווה יש להסביר זאת למטופל ולמלווה באופן פרטני, כנדרש בחוק.

יש לציין, כי בתיה"ח התבקשו ע"י משרד הבריאות לצמצם כניסת מבקרים ולהגביל מס' המבקרים בו-זמנית למאושפז, בהתאם לשיקול דעתם.

4. יש לנקוט צעדים כדי מנוע התקהלות בכניסה לבית החולים, או עיכוב בזמן הכניסה לבית החולים.

5. ניתן להגביל כניסת מבקרים, שאינם מטופלים או מלווים של מטופלים.

6. ככל שמשתמשים במערך האבטחה לבקרת תו ירוק בכניסה לבית החולים, אין למאבטחים בבתי החולים סמכות פורמלית לדרוש תו ירוק, ויש לנהל את השיח עם הנכנסים באופן מושכל ורגיש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר