"שמח בחור בילדותך"

תיעוד: הקפות שניות בקהילת הגר"ש אלתר

אלפים גדשו את בית המדרש של ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר בעת מעמד ה'הקפות שניות' במוצאי שמחת תורה; במהלך המעמד נשא ראש הישיבה מדברותיו; תיעוד (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן)

שמחים בכל עוז בשמחת התורה: אלפים מבני ירושלים השתתפו אתמול במעמד ה'הקפות שניות' שנערך בבית המדרש הזמני של ראש הישיבה מגור הגר"ש אלתר שליט"א, ברחוב יוסף זיו בירושלים.

בית המדרש הזמני שעבר שיפוץ מאסיבי בחודשיים האחרונים ונפתח לראשונה ביום שמחת תורה היה מלא וגדוש עד להתפקע במעמד, שבו נראו מלבד בני קהילת ראש הישיבה גם בחורי ישיבות ואברכים רבים מכל החוגים, שנחשפים דרך קבע לשיעוריו ולאמרותיו של ראש הישיבה. ואכן, במשך השעתיים שבהם התקיים המעמד גדש ציבור ענק את הבניין ואת מבואותיו, והשמחה הרקיעה שחקים.

השירה הסוחפת נקטעה לפרקים כאשר ראש הישיבה נושא מדברותיו והוא מלהיב את הלבבות, כדרכו, וקורא להגברת היגיעה בתורה. בתוך הדברים עמד על דברי הפסוק "שמח בחור בילדותך" והסביר את מאמר חז"ל "עד כאן דברי יצר הרע"', וכי מדוע על הנביא לצטט את היצר הרע? אלא ש'עד כאן' - על האדם עצמו להכריע שעד כאן הקשיב ליצר, ומעתה יתנער מאחיזתו. כן עמד על מהות היום, שמיני עצרת, שכל החגים חגים סביבו אך אנו ביום זה חגים ומסתובבים סביב הדבר העיקרי - התורה.

לצידו של ראש הישיבה עמד כל העת אחיו הגאון רבי דניאל אלתר שליט"א ראש ישיבת 'פני מנחם' שאף הוא נשא דברים במעמד.

בית המדרש הזמני ברח' יוסף זיו שבימים אלו מושלם שיפוצו, ישמש מעתה את הבאים לחסות בצילו של ראש הישיבה לאחר שהמקום הנוכחי בבניין סמינר לוין צר מהכיל את הבאים. אך גם היכל זה אינו נותן את המענה ומסיבה זו רכשה בחודש האחרון הנהלת הקהילה מגרש רחב ידיים ברח' ירמיהו, שם יוקם בע"ה היכל בית מדדש רח הידיים שיתן מענה להמונים הבאים ליהנות מאורו של ראש הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר