'גוגל' מציגה:

תופתעו לשמוע למה ענקית החיפוש 'בינג' מאוכזבת

במסגרת תביעת ענק המתנהלת בביה"ד לצדק של האיחוד האירופאי כנגד ענקית החיפוש 'גוגל', הציגה ההגנה טענות מפתיעות. וגם מהו המונח המבוקש אצל המתחרות? (דיגיטל)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
חיפוש 'גוגל' (צילום: שאטרסטוק)

ענקית החיפוש 'גוגל' חשפה בדיון בבית הדין לצדק של האיחוד האירופאי כי המושג הכי מחופש במנוע החיפוש המתחרה - 'בינג' הוא לא אחר מאשר 'גוגל'.

הדיון נערך בעקבות תביעת האיחוד האירופאי בטענה כי גוגל מנצלת את כוחה לרעה בכך שכל מכשירי הפלאפונים החכמים המריצים את מערכת ההפעלה 'אנדרואיד' - התוכנה הפופלארית ביותר בתחום זה, מגיעים עם מנוע החיפוש של 'גוגל' באופן מובנה. דבר שלטענת התביעה מפר את כללי התחרות.

כבר לפני שלוש שנים נקנסה החברה בסכום של כ-5 מיליארד דולר, קנס שעד היום החברה מסרבת לשלם ומנהלת מאבקים קשים כנגדו בבתי המשפט. הקנס הגיע אחרי שבשנה הקודמת לכך הוטל על החברה קנס של 2.7 מיליארד דולר.

במסגרת המאבקים אותם מנהלת 'גוגל' חשפו עורכי דינה מסמך על פיו מרבית מהחיפושים במנוע החיפוש 'בינג' הם אחר המונח 'גוגל'.

'בינג' הוא מנוע החיפוש השני בתפוצתו בעולם ושייך לחברת מייקרוסופט, שמספקת אותו יחד עם מערכת ההפעלה 'ווינדוס'. לטענת עורכי הדין הנתונים מצביעים על תפוצתו הרבה של מנוע החיפוש 'גוגל' לעומת המתחרים ועל כך שהמשתמשים הם אלו שבוחרים להשתמש בו גם במקומות בהן הוא לא מסופק עם מערכת ההפעלה.

'גוגל' לא סיפקה את המסמך המצביע על הנתון, אך אתרים אחרים עצמאיים המנטרים ומציגים סטטיסטיקות חיפוש במנועי החיפוש ניתן לראות באופן בברור כי טענותיה בעניין זה צודקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר