בשל התו הירוק?

חוקרים: מתחזקת הירידה הכללית בתחלואה

חוקרי האוניברסיטה העברית ו'הדסה', העוסקים בניטור מצב תחלואת הקורונה בישראל, מפרסמים היום דו"ח עדכני, לפיו מתחזקת הירידה בתחלואה בכלל המגזרים בישראל (קורונה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה, המנטרים את מצב תחלואת הקורונה בישראל, מפרסמים דו"ח עדכני להיום (ראשון). על פי החוקרים, מתחזקת הירידה בתחלואה בכל המגזרים בהתאם להערכות המוקדמות.

לטענתם, שילוב של עדכון תוקף התו ירוק שנכנס החל מהיום, יחד עם הרחבת מבצע מנות הדחף צפויים להוביל להמשך הירידה גם בהינתן פתיחה של בתי הספר.

על פי החוקרים, הירידה בתחלואה צפויה להוביל לירידה משמעותית בנטל הבידודים גם במימוש המדיניות הנוכחית. סביר שניתן לבסס מדיניות ארוכת טווח על מעבר מבידודים לבדיקות מהירות חוזרות, אולם יש לבסס אופן פעילות זה. נשמר פער גדול בתחלואה בין מחוסנים עם בוסטר למחוסנים שאינם בתוקף ולא מחוסנים.

על פי הנתונים הקיימים כעת, אין מתאם בין השינוי בקצב גידול התחלואה בחברה הערבית לבין פתיחת בתי הספר בחברה זו, ובהתאם ניתן להניח שהתחלואה במגזר זה אינה נובעת ישירות ממערכת החינוך, אלא מריבוי אירועים ומימוש חלקי של מדיניות תו ירוק. העלייה בתחלואה במגזר זה הובילה לעליה תוצאתית במספר החולים קשה מהמגזר והירידה בתחלואה צפויה להוביל לירידה מתאימה בתחלואה קשה מהמגזר הערבי בזמן הקרוב.

החוקרים סבורים כי כל עוד נותר חלק משמעותי באוכלוסייה שאינו עם חיסון בתוקף, תישמר תחלואה ויש חשש מהתפרצות. לאור זאת יש יתרון בגיבוש שיטת ניטור להמשך השנה, שיכולה להתבסס על ביצוע בדיקות אנטיגן עיתיות.

הדו"ח הועבר ומוצג כעת בועדת השרים להתמודדות עם משבר הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר