תיעוד מרגש • צפו

שטרסבורג: חולי קורונה שהחלימו רקדו עם ספרי התורה

תיעוד מרגש מהכנסת ספר תורה של כל הקהילות היהודיות בעיר שטרסבורג: חולי הקורונה, שהיו במצב קשה והחלימו, רקדו עם ספר התורה המרהיב ביופיו שהוכנס לבית הכנסת המרכזי בעיר • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בהכנסת ספר תורה (צילום: באדיבות הקהילה היהודית שטרסבורג וקלוד טרואונג )

במפגן אחדות מרשים של הקהילות היהודיות בשטרסבורג שבצרפת בראשות רבה של שטרסבורג וחבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרה"ג רבי אברהם ווייל, הוכנס ספר תורה מהודר להיכל בית הכנסת הגדול בעיר.

המראה ביום חולין היה מרגש, כאשר מאות יהודים יחד עם ילדי החמד שדגלים בידיהם, רקדו ופיזזו עם ספר התורה, שכתיבתו החלה בשיאה של המגיפה לזכות חולי הקורונה, לאורך הרחובות ראפ, שטראוס דורקהיים, סלניק ואבנו דה לה פה בלב ליבה של העיר.

רגעי השיא בשמחה המרגשת; שעה שחולי הקורונה הקשים שהחלימו ריקדו עם ספר התורה שנכתב לזכותם ברחובות העיר. בחלקם היו מאושפזים במהלך השנה שחלפה במחלקות לטיפול נמרץ כשסכנת חיים מרחפת עליהם.

ספר התורה המהודר המרהיב ביופיו, נכתב ביד אומן הסופר הרב דוד לילתי לזכותם של חולי הקורונה ולהחלמתם ולעצירת המגיפה. במגבית השתתפו בני כל קהילות העיר שגייסו בתוך כיממה את הסכום הנדרש.

לאחר שהוחזרו ספרי התורה להיכל האזינו מאות המשתתפים לרבנים ולאישי הציבור שהחלימו שנשאו דברים בהתרגשות רבה.

לאחר דברי אב"ד שטרסבורג הגאון רבי מיכאל שמרלא והגר"י ווייל נשאו דברים המחלימים ובהם; נשיא הקהילה מר מוריס דהאן, הרב ראובן קוריאט, הרב יהונתן לילתי, הרב שמעון סאמאמא, וראש החברה קדישא שהיה בין החולים הקשים ביותר והחלים הר"ר שמחה ארנרייך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר