אחר מיטתו

מסע הלווית הגר"א ארלנגר זצ"ל • שידור חוזר

תיעוד ממסע הלוויתו של הגאון רבי אברהם ארלנגר, מראשי ישיבת קול תורה, שהלך לעולמו הלילה בגיל 90 • מסע הלוויה יוצא סמוך לביתו - ברחוב ישעיהו בירושלים • שידור חוזר (ישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מסע הלוויה (צילום: דוד וויל • תמונות: חיים גולדברג)

מסע הלוויתו של הגאון רבי אברהם ארלנגר, מראשי ישיבת קול תורה, שנפטר הלילה יוצאת בשעה זו (שני), מרחוב ישעיהו בירושלים. "כיכר השבת", מעביר את מסע הלוויה בשידור חי.

הלוויה מתקיימת ברחוב ישעיהו 19 בירושלים, אל עבר הר המנוחות בעיר, הודיעו ראשי ישיבות כי על תלמידיהם להשתתף במסע ההלוויה.

ראשון הסופדים, היה ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי גרשון אדלשטיין, שהספיד דרך הטלפון, כאשר במשך כארבע דקות, דיבר על גדלותו העצומה של הגר"א, בקול בוכים.

ההספד של הגרי"ג

"חז"ל אומרים, בשעת פטירתו של אדם, אין מלווין אותו לא כסף ולא זהב ולא אבנים טובות ומרגליות, אלא תורה ומעשים טובים בלבד, רק תורה ומעשים טובים, זה המלווה את האדם, המלווה את האדם בעולם הבא, בחיי נצח, העולם הזה זה חיי שעה, זה לא העיקר, זה לא תכלית האדם, תכלית האדם זה העולם הבא, חיי נצח, אז מלווין לו לאדם תורה ומעשים טובים.", הספיד ראש הישיבה.

עוד אמר ראש הישיבה: "כל כך הרבה תורה שהנפטר הגדול, הגאון רבי אברהם זכרונו לברכה, שזיכה את הרבים בהרבה תורה, בהרבה דברי תורה, הספרים, בכתב ובעל פה, כבר הרבה שנים, כל דברי התורה האלה מלווים אותו, ואין לשער את הזכויות הגדולות שיש לו, זכויות של זיכוי הרבים בתורה, וכל התורה שלומדים המושפעים זה שייכים לו, גם לאחר פטירתו, ממשיכים הרי ללמוד את הספרים שלו, זה כמו שהוא לומד ומחדש אותם, כמו שהוא אומר אותם".

"אנחנו בטוחים, מה הבריות אומרות על רבי אברהם, הגאון רבי אברהם, מה הבריות אומרות עליו, כולם אומרים על רבי אברהם, ירא שמים, מידות טובות, כולם אומרים את זה, אז אלו הזכויות המרובות שמלווים אותו, מלווים אותו לחיי נצח, עין לא ראתה אלוקים זולתך, חיי העולם הבא, שיהיה מליץ יושר על המשפחה שלו ועל כל הידידים והמכרים, על כל כלל ישראל שיהיה מליץ יושר, ובלע המוות לנצח ומחה השם דמעה מעל כל פנים".

אחריו הספיד ראש ישיבת קול תורה הגאון רבי משה יהודה שלזינגר, שאמר: "הלך מאתנו התלמיד חכם הגדול שמנעוריו ועד שיבה תורה והליכותיה היו כל מאוד חייו, קשור לתורה בשקידה מנעוריו ללא הפסק. הנהגה של תורה והשקפה נכונה היו הבריח התיכון של חייו. זכה ללמוד וללמד ולהפיץ תורה שנים רבות בישיבתנו הקדושה וכן לרבים אחרים שבקשו ממנו לשמוע דבר ה' והשקפת תורה, והיה לדוגמא בעצם הליכות חייו".

ראש ישיבת קול תורה מספיד (יעקב חנינה)

עוד הספיד ראש הישיבה: "בספריו המרובים והמפורסמים על חלק גדול מהש"ס, ניכרת בהירות וישרות ולכן נתקבלו. בנוסף לכך הביע דבר השם בעל פה ובחיבורים, במוסר ובהקשפה. ודבריו היו מקובלים בהרגשה שאמת בפיו.
דבריו שבאו מהלב באו לידי ביטוי בהנהגת חייו, ונתקבלו בלב ובקרב הצמאים לדבריו - גדלות ורוממות זו הלכה מאיתנו!
על זה דוה לבנו ונזכה בקרוב לתחיית המתים בביאת משיח צדקנו בב"א ובלע המוות לנצח."

אחריו הספיד ראש ישיבת בריסק, שהיה מיודד עמו שנים רבות, הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק, לאחר מכן הספידו; משגיח ישיבת קול תורה, הגאון רבי יצחק ירוחם ברודיאנסקי, הגאון רבי צבי ובר ובנו הגאון רבי יצחק זאב ארלנגר.

בישיבת 'קול תורה', אשר בה הרביץ הגר"א ארלנגר זצ"ל תורה במשך עשרות שנים, פרסמו כי בשעת ההלוויה לא יתקיימו שיעורים בישיבה. הנהלת הישיבה אף הודיעה כי הסעות ייעודיות ייצאו במיוחד לעבר ביתו של הגר"א, שם תתקיים ההלוויה.

ראשי ישיבות נוספים בירושלים, הכריעו כי על תלמידיהם להשתתף. גורמים ב'קול תורה' מציינים כי הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א, חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת חברון, אמר כי חובה להשתתף בהלוויה.

כזכור, לפני מספר שבועות, אושפז הרב ארלנגר במחלקת הקורונה בשערי צדק, לאחר שנדבק בנגיף, ומצבו החמיר. בני משפחתו והמוני מעריציו ותלמידיו, קיימו תפילות בכל רחבי הארץ לרפואתו של ראש הישיבה. אתמול בשעת ערב (ראשון), הודיעו בני המשפחה, כי מצבו מוגדר קשה מאוד, ובני המשפחה הגיעו לקרוא תהילים ליד מיטתו בבית החולים. בהמשך הלילה, למגינת לב בני משפחתו, מכריו והמוני תלמידיו הרבים - השיב הרב את נשמתו ליוצרו, והוא בגיל 90.

(יעקב חנינה)
ראש ישיבת קול תורה מספיד (יעקב חנינה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר