בעקבות פטירת המשגיח

הטרגדיה ב'וולפסון': ראש הישיבה החליט; "אין יותר 'חיזוק'"

ראש ישיבת נתיבות חכמה, החליט להפסיק לעת עתה את 'החיזוק' של בחורי הישיבה בישיבות אחרות. אחת מהסיבות, קשורה לפטירתו הפתאומית של משגיח הישיבה במהלך שמחת תורה (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ישיבת נתיבות חכמה (צילום: מנדי פרוכטר)

הטרגדיה בישיבת 'נתיבות חכמה': ראש הישיבה הגאון רבי דניאל וולפסון, הודיע לבחורי הישיבה, כי מעתה ואילך אין יותר 'חיזוקים' בישיבות אחרות.

בעולם הישיבות, בחורים מבוגרים מוועד שלישי ומעלה, הולכים לתקופה לישיבה אחרת, כדי לראות מקומות אחרים וקצת להתרענן. בישיבות, קוראים לזה בקצרה 'חיזוק'.

בישיבת נתיבות חכמה, המונה כ-800 בחורים ושוכנת בשכונת בית וגן בירושלים, יוצאים מדי תחילת זמן, עשרות בחורים, ועוברים למיטב הישיבות ברחבי הארץ ל'חיזוק', מי שהיה אמון על שליחת הבחורים, הוא המשגיח שנפטר בשמחת תורה, הגאון רבי דוד ברונר.

לדברי אחד מבחורי הישיבה: "ראש הישיבה הגאון רבי דניאל וולפסון, קיבל החלטה, כי הוא מפסיק את 'החיזוקים' ל'זמן חורף' הנוכחי, עד להודעה חדשה".

"מסדרון המוות"; הגר"ש אלתר חיזק את 'וולפסון', אחרי אסון מירון (צילום: דבר אמת)

"אחת הסיבות להחלטה הזו, מסביר הבחור, "היא מכך שרה"י הרגיש שבחורים מצוינים הולכים ל'חיזוק' ב'בריסק', ביישוב 'בית מאיר', 'מיר' ועוד, ובעת כזו ראוי לבני החבורה להתחזק בתוך הישיבה".

עוד מסביר הבחור: "סיבה נוספת היא, בעקבות פטירת המשגיח, שהיה אחראי על 'החיזוקים' וידע לנתב איזה בחורים לשלוח ולאיפה, ולכן, החליט ראש הישיבה להפסיק לעת עתה את 'החיזוקים'".

המשגיח הרב ברונר זצ"ל (צילום: סדרת ועדים)

"בעקבות כך, נאלצו עשרות הבחורים שכבר סגרו על ישיבה לבטל את 'החיזוק', ולחכות לזמן אחר", מסביר הבחור את ההשלכות להחלטה.

יצוין, כי מיד לאחר שמחת תורה, אז נודע על פטירתו של המשגיח, בישיבה החליטו לערוך הקפות שניות באופן במצומצם. במהלך ה'הקפות', הבחורים קיבלו על עצמם אלפי דפי גמרא לעילוי נשמתו של המשגיח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר