כיכר לשבת

פינתו של הרב יעקב גלויברמן: לְבַקֵּר חוֹלִים וְלִגְמֹל חֲסָדִים

דווקא בתקופה קשה ומאתגרת זו, כאשר רבים מאיתנו נמצאים במצוקה, עלינו להיות להתעלות לדרגת 'גבר', כלומר – להיות 'ג' - גומל חסדים עם כולם, 'ב' - ביישנים – לדבר בדברי נועם ובנחת. 'ר' - רחמנים – להיות רחמן וטוב לב (יהדות)

הרב יעקב גלויברמן | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

אחת מהמצוות החשובות שבין אדם לחברו היא מצוות 'ביקור חולים', אותה אנו למדים בתחילת פרשת השבוע ' וַיֵּרָא '. הפרשה מספרת לנו שביום השלישי לברית המילה של אברהם אבינו, בא אלוקים בכבודו ובעצמו לבקרו. מצווה זו יקרה מאד, שכן עליה נאמר: " אָדָם אוֹכֵל פֵּרוֹתֵיהֶן בָּעוֹלָם הַזֶּה וְהַקֶּרֶן קַיֶּמֶת לוֹ לָעוֹלָם הַבָּא ".

מה גדר מצוות ביקור חולים? האם זה רק הביקור והישיבה עם החולה? בדברי חז"ל אנו מוצאים כי גדרה של המצווה החשובה הזאת היא רחבה. מצוות ביקור חולים יכולה להתחיל בלחייך לחולה, לעזור לו לנקות את חדרו וביתו, לקנות עבורו תרופות לרפואתו, וכמובן לשבת עמו ולעודד את רוחו השפלה.

בתלמוד מסופר שפעם אחת חלה אחד מתלמידיו של רבי עקיבא, ומשום מה אף אחד מחבריו החכמים לא הגיעו לבקר אותו. הלך רבי עקיבא בעצמו לבקרו. כשהגיע אליו ראה רבי עקיבא את ההזנחה והלכלוך ששררו בחדרו, סידר את הבית, הציע בעצמו את מיטת החולה וניקה את הבית. בזכות מצווה זו ניצל אותו תלמיד חולה ממוות, כשראה שרבו הגדול רבי עקיבא בא לסעוד אותו בימי חוליו, הדבר רומם את רוחו ועזר לו להתגבר על מחלתו.

דווקא בתקופה קשה ומאתגרת זו, כאשר רבים מאיתנו נמצאים במצוקה, עלינו להיות להתעלות לדרגת 'גבר', כלומר – להיות 'ג' - גומל חסדים עם כולם, 'ב' - ביישנים – לדבר בדברי נועם ובנחת. 'ר' - רחמנים – להיות רחמן וטוב לב, ולהירתם למצוות ביקור חולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר