פילוג בש"ס באלעד

נשיא המועצת תומך ביו"ר יהודה בוטבול וקורא לאחדות

המתיחות בסיעת ש"ס המקומית בעיר אלעד, שהגיעה כמעט לכדי פילוג, הביאה את נשיא המועצת הגר"ש כהן והגר"ש בעדני, לצאת במכתב תמיכה ביו"ר יהודה בוטבול (חרדים, ארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
בוטבול ופרוש. ארכיון (צילום: יעקב כהן)

המתיחות בסיעת ש"ס המקומית בעיר אלעד, שהגיעה כמעט לכדי פילוג, הביאה את נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה חכם שלום כהן, לצאת במכתב מיוחד בו הוא מצדד ביו"ר הסיעה, יהודה בוטבול.

ל'כיכר השבת' נודע כי המכתב יצא לאור לאחר שיו"ר ש"ס באלעד יהודה בוטבול, טען בפני נשיא המועצת כי שני חברי מועצה מטעם ש"ס, פועלים על דעת עצמם ובצורה עצמאית, ולעתים בניגוד לעמדת הסיעה.

הדבר בא לידי ביטוי בין היתר בהקצאות לבתי כנסת, בענייני מוסדות החינוך ואפילו באירועי תרבות, כאשר על שבת שירה ופיוטים מטעם העירייה עם החזן יחיאל נהרי, חתמו רק אותם שני חברי המועצה מבלי לשתף בכך את יו"ר הסיעה.

יצוין כי שני הנציגים טוענים מנגד כי הם כפופים לרבה של העיר, הגאון רבי מרדכי מלכא, עמו הם מזוהים. הוא, כידוע, פועל בשיתוף פעולה עם ראש העיר ישראל פרוש.

בעקבות כך, כאמור, יצא נשיא המועצת במכתב תמיכה ביו"ר הסיעה ובהוראה ברורה לאיחוד השורות, כאשר על המכתב חתם גם חבר המועצת הגאון רבי שמעון בעדני.

במכתבו, המיועד "לכבוד יו"ר סיעת ש"ס באלעד הרב יהודה בוטבול הי"ו", כותב נשיא המועצת: "באנו בזאת לחזק את ידיך בפעולותיך המבורכות למען תושבי אלעד בכלל, ובני הקהילות הספרדיות בפרט, אשר זכית להרחיב גבולות הקדושה במוסדות חינוך, בהקצאות לבתי כנסת, ובפעולות חסד למען הכלל והפרט, יה"ר שחפץ ה' בידך יצלח להמשיך הלאה לעסוק בצרכי ציבור באמונה לרווחת הציבור ברו"ג".

הגר"ש כהן והגר"ש בעדני מוסיפים וכותבים: "ואנו מורים בזאת לכל חברי סיעת ש"ס באלעד לעבוד למען הציבור כאיש אחד בלב אחד תחת הנהגתו וניהולו של יו"ר הסיעה באלעד הרב יהודה בוטבול הי"ו שאנו סומכים את ידינו עליו, אשר נועץ בכל דבר וענין עם שלוחא דרבנן יו"ר התנועה הרב אריה דרעי שליט"א.

"ועל כל שלוחי דרבנן חברי סיעת ש"ס בעיר לפעול על דעתו ובהכוונתו בכל דבר וענין קטון כגדול ישמעו לו.

"ואם יתעורר למישהו ספק או שאלה על החלטה כלשהי, עליו לברר את שאלתו לפני יו"ר התנועה הרב אריה דרעי שליט"א, ואין לפעול בכל דרך אחרת. וע"י שיפעלו יחד כאיש אחד בלב אחד, איש את רעהו יעזורו, תשרה הברכה במעשי ידיכם וחפץ ה' בידכם יצלח למען הרבות כבוד שמים באיחוד הקהילות, והאמת והשלום אהבו".

גורם בכיר בש"ס אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "גורמים פוליטיים בעירייה חגגו על המצב והחלו לפטם את השניים בתקציבים בכדי שהם יוכלו לפנות לציבור הספרדי ללא קשר לסיעת ש"ס".

לדבריו, "ההתנהלות הזו הכעיסה את חכם שלום כהן ולכן הוא הוציא מכתב תמיכה ביהודה. האמת שהם לא עובדים אצל עצמם, עסקן ספרדי בעיר מפעיל אותם ואני מקווה שהוא יבין את המסר מהמכתב המדובר. מלא קהילות שהתנתקו מש"ס בשנים האחרונות חזרו לבית הטבעי שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר