"קידוש השם גדול"

נסים בלאק הקפיץ את החוגגים במועדון התל-אביבי; צפו

הראפר החסידי ניסים בלאק, הופיע הלילה במועדון גדול בעיר תל אביב, עם שטריימל ובעקיטשע, והקפיץ את החוגגים עם שירים בעלי אופי יהודי-דתי; בסיום הודה: "שכוייעח" (מוזיקה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות הרבנית)

עם שטריימל ובעקיטשע: הראפר החסידי ניסים בלאק, הופיע הלילה (ראשון) במועדון גדול בעיר תל אביב בפני אלפי בני אדם והקפיץ אותם עם שירים בעלי אופי יהודי-דתי, ובסיום המופע הודה לכולם ואמר: "יישר כוח" - בשפת האידיש.

‏בראיון לאיש התקשורת יוני קדם‎ מעמוד 'הרבנית' באינסטגרם ‎שהתקיים מיד לאחר ההופעה, הסביר ניסים בלאק מה הוביל אותו להגיע להופיע במועדון תל אביבי: "היה קידוש השם גדול, לפני זה לא ידעתי אם זה הדבר הנכון לבוא לפה, אבל שאלתי את הרב שלום ארוש שאמר לי: 'אתה חייב ללכת לשם ולעשות קידוש השם גדול'".

בלאק הוסיף ואמר: "לאחר המופע אנשים ניגשו אלי ושאלו למה לא שרתי את השיר: 'השם מלך' - אמרתי להם בפעם הבאה, זה היה מרגש לראות את החיבור של האנשים במקום לשירים בעלי אופי דתי, פשוט קידוש השם גדול".

בלאק בשיחה עם יוני קדם

כידוע, ניסים בלאק גדל כנוצרי כשהוא בעצם נכד לסב מוסלמי. בעבר היה מוכר בעבר בשם דמיאן בלאק (D.BLACK) וסומן ככוכב עולה בשמי המוזיקה השחורה בעולם.

בעקבות מקרה טרגי שאירע לאחד מחבריו, התחיל הזמר והראפר מסיאטל לחפש משמעות לחייו ובשלב כלשהו עשה מהפך בחייו והתגייר. הוא שינה את שמו ל'ניסים' ויחד עם משפחתו המורחבת הפך לחסיד ברסלב ועלה לישראל, בה הוא מתגורר בשנים האחרונות.

בלאק פרש מתעשיית המוזיקה בשנת 2011 כדי להתמקד בתהליך הגיור שלו ליהדות החרדית. בשנת 2012 חזר להופיע תחת שמו העברי החדש, 'ניסים', והחל לכתוב ולבצע שירים מנקודת מבט דתית יותר עד עצם היום הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר