היסטוריה ואקטואליה

מדוע האפיפיור פטרוס נקבר עם שמו היהודי?

לאחר שהראנו שישנה מסורת יהודית שהאפיפיור פטרוס היה צדיק גדול, וריגל מטעם חז"ל אצל הנצרות, מאמר אקדמאי באנגלית מלמד על הצנזורה של הכנסייה הנוצרית בעניין מקום קבורתו (היסטוריה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הר הזיתים, 1972 (צילום: MILNER MOSHE, לע"מ)

פרק י': ממאמר באנגלית שעסק בעניין מקום קבורתו של פטרוס שפרסם חוקר נוצרי בשם 'פול פיטרסון' אנו למדים על הצנזורה של הכנסייה הנוצרית הרשמית בעניין מקום קבורתו של האפיפיור פטרוס, וכפי שהראנו שישנה מסורת יהודית שהיה צדיק גדול, וריגל מטעם חז"ל אצל הנצרות שמטרתם הייתה לדחוק ולהוציא אותה מחיק היהדות.

הפרקים האחרונים >>

הכל החל כשהעסיקה את פול פיטרסון הסוגיה היכן נקבר פטרוס. פיטרסון החל לחקור את השמועה שפטרוס נטמן בהר הזיתים וכך מצא לאחר מחקרים ארוכים את שרידי הגלוסקמא בהר הזיתים עם הכתובת העברית מלפני כ-2000 שנים עליה חקוק שמו העברי של פטרוס: "שמעון בר יונה".,

הוא רכש ספר שנכתב באיטלקית. בשם "Gli Scavi del Dominus Flevit", שהודפס בשנת 1958 ב- Tipografia del PP וניסה לתחקר כמה כמרים ונזירים בירושלים, שרובם הכחישו והפסיקו את השיחה עמו לאחר שהבינו שלפניהם עומד חוקר עם טענות רציניות שבא לקעקע את הידוע לכל שפטרוס נקבר בוותיקן ברומא.

עדיין השאלה הנשאלת היא כיצד הגיעה גופתו של פטרוס לירושלים?

ישנו כתב יד עתיק מלפני 1500 שנים שנקרא 'מעשה פיטר ופול' שלא ידוע מי המחבר של הטקסט הזה, והכנסייה הרשמית מתנערת מאמינות כתב היד הזה. מבחינתם הוא בגדר "ספרים חיצונים", ולא סתם חיצונים אלא "כתבי כפירה". כל זאת כי הנאמר בו לא תואם את האג'נדה שלהם ואת ההיסטוריה של הדת הנוצרים כפי שהם מוכרים למאמיניהם הבורים.

באותו כתב יד עתיק יומין 'מעשה פיטר ופול' נטען שאחרי פטירתו של פטרוס ברומא הופיעו באופן פתאומי ופלאי קבוצה של אנשים שהיו נראים גבוהים וחזקים, והדבר היחידי שהם אמרו שהם מירושלים, והם לקחו את גופתו של שמעון כיפה – פטרוס לירושלים.

לעומת זאת 'פול פיטרסון' עצמו מעלה השערה במחקרו שפטרוס מעולם לא הלך לרומא, ואף מעולם לא היה אפיפיור, וכל זאת המצאה של הנצרות (!!). לטענתו פטרוס תמיד נשאר בירושלים שם נקבר.

כך בנוסף למקורות היהודים שהובאו בפרקים הקודמים של מאמרינו, יש לנו מקור היסטורי עתיק יומין מלפני 1500 שנים, וממצא ארכיאולוגי שהוא גלוסקמה עם שמו היהודי של פטרוס – 'שמעון בר יונה' שנטמן בירושלים בהר הזיתים.

כך הפאזל שלנו הושלם, ויש בידינו כמה וכמה מקורות שטוענים שפטרוס היה מרגל מטעם חז"ל שבא להוציא ולהדחיק את היהודים/נוצרים שחלקו על חז"ל והאמינו במשיחיות של יש"ו שר"י וימ"ש, ולא די אלא שנקבר בירושלים בהר הזיתים בידי יהודים עם שמו היהודי הפוך בדיוק ממסורת הנוצרים הבורים.

החוקר הנוצרי פול פיטרסון במערת הקבורה בהר הזיתים. לטענתו במקום נקבר פטרוס
צילום הגלוסקמא עם השם – שמעון בר יונה – שמו היהודי של האפיפיור פטרוס
צילום הגלוסקמא עם השם – שמעון בר יונה – שמו היהודי של האפיפיור פטרוס
צילום כתב היד של הטקסט 'מעשי פיטר ופול' (ויקיפדיה)
צילום כתב היד של הטקסט 'מעשי פיטר ופול' (ויקיפדיה)
צילום נוסף של המערה בה התגלה גופתו של פטרוס עם קברים יהודיים נוספים מתקופת הבית השני
  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר