היגיון ניצח אטימות

בעקבות 'כיכר': בחור "בעייתי" שנכלא קיבל 'פטור' מהצבא

חריג: בחור חרדי מירושלים הסובל מבעיה רפואית, נעצר בכניסה לישראל בשל עוון השתמטות, בצבא החליטו לגייסו, על אף הבעיה הרפואית ממנה הוא סובל; לאחר התערבות 'כיכר' הבחור שוחרר (צבא)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

זה סיפור על היגיון בריא שניצח את האטימות הצבאית: בחור חרדי בן 21 מירושלים, הסובל מבעיה רפואית הניכרת לעין, נכלא על ידי המשטרה הצבאית ושוחרר אמש (שלישי) מהמעצר והיום הוא קיבל פטור מהצבא.

לפני כשבוע, הבחור הסובל מבעיה רפואית ניכרת, חזר לישראל לאחר שיצא להתפלל יחד עם חבריו בקברי צדיקים במזרח אירופה.

הבחור, נעצר בביקורת הגבולות לאחר שהתברר כי הוא עריק והוא משתמט משירות צבאי, לאחר התערבות מספר עסקנים בכירים, הבחור שוחרר, והוא התחייב להתייצב ביום ראשון השבוע, בלשכת הגיוס.

כפי שהבחור התחייב, הוא אכן התייצב בלשכת הגיוס, כדי לדון מה אפשר לעשות איתו, אך למרבה ההפתעה, המשטרה הצבאית החליטה לכלוא אותו.

בשלב זה נכנסו לתמונה על ידי המשפחה של הבחור מספר פוליטיקאים ואנשי ציבור חרדיים, בניסיון להשפיע על הצבא לשחרר את הבחור המסכן.

אך למרות המסמכים שהוצגו לצבא, המראים כי הבחור לא יכול להתגייס לצבא, משום מה הצבא עימד בעיקשותו כי הבחור כשיר להתגייס.

אחד מידידי משפחתו של הנ"ל, אומר ל'כיכר השבת': "זו הייתה התעקשות לא ברורה, מדובר בילד שחגג לאחרונה יום הולדת 21, מהיכרות אישית איתו, אני יודע שהוא לא במצב של לשרת או לקחת על עצמו אחריות. מהרגע שנעצר, מצבו הנפשי התחיל להידרדר ונראה שהצבא איבד כל אנושיות, העיקר להשיג את המטרה של גיוס".

"לא צריך את מומחי הצבא כדי להבחין בבעיה, ניתן לראות זאת לבד, איך אפשר לקחת כזה ילד, שסובל ולהתעלל בו?!", שאל בעצב ידיד המשפחה.

כאשר המשפחה ראתה כי הצבא עיקש בדעתו - ואין עם מי לדבר, פנתה לעו"ד מנחם שטאובר וכן ל'כיכר השבת', על-מנת שיפנו לצה"ל וייסעו במקרה הומניטרי זה.

עו"ד שטאובר פעל מול הפרקליטות הצבאית על מנת לסייע במקרה זה.

במקביל, 'כיכר השבת', פנה אל דובר צה"ל וביקש הבהרות ואף צירף את המסמכים הרלוונטיים וביקש הבהרות מיידיות, מדוע לא משחררים את הבחור. בחסדי שמיים, לאחר כשעתיים הבחור שוחרר ממעצר לשמחת משפחתו וידידיו שהגיעו בקבוצה גדולה לשחרר אותו, תוך הודיה להשי"ת על הניסים הגלויים.

בתוך כך, בפרקליטות הצבאית הודיעו לעורך הדין שטאובר, כי בכוונתם להעניק לאותו בחור פטור מהצבא, עקב הנסיבות החריגות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר