בשיעור השבועי

השר מתן כהנא ביקש לגנות, הראשון לציון חיזק • צפו

השר לשירותי דת, מתן כהנא, ביקש מהראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף לגנות את רבה של נשר, הגאון רבי יצחק לוי, אך הראש"ל הזמין את הרב לוי לשיעורו ושיבח אותו • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דר וסוחרת)

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, נשיא מועצת הרבנות הראשית, הזמין הערב (מוצאי שבת) את רבה של נשר, הגאון רבי יצחק לוי, למסור את השיעור המקדים לשיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים'.

בפתח שיעורו שיבח הראש"ל את הגר"י לוי על מאבקו נגד הרפורמות של השר לשירותי דת, מתן כהנא: "חזר וברוך לרב הגאון, חבר מועצת הרבנות הראשית, עוד יעלה מעלה מעלה. אני מחזק את ידיו, שימשיך לעמוד על המשמר שלכשרות, בכל מה שרוצים לתכנן, הכותל הרפורמי וגיור רבני ערים, יש להם תוכניות, ה' יפר עצתם".

דברי החיזוק של הראשון לציון לרבה של נשר מגיעים כשבועיים לאחר שהשר כהנא שיגר ליו מכתב בו ביקש שהרב "יגנה" את הגר"י לוי בשל דברים שנכתבו בעלון 'השיעור השבועי', אותו עורך הרב לוי, כנגד הרבנים אריה שטרן ודוד סתיו.

כזכור, במהלך ריאיון באולפן 'כיכר השבת', תקף הגר"י לוי, תלמידו הקרוב של הראשון לציון, את רפורמת הכשרות ואמר: "הרי מה יקרה, יבואו שלשה רבנים.. יש את הרב אמסלם שמרן כתב עליו שיש להתרחק מדעותיו המוזרות והכפרניות. יש את הרב סתיו שאמר עליו שהוא מסוכן לרבנות וליהדות.

הגר"י לוי במתקפה נגד השר כהנא

"בזמנו שמרן אמר זאת, לא הבנו. חשבנו.. היו כאלה שחשבו חס ושלום שהרב מגזים. ויש עוד אנשים מכל מיני... מארגון ותראנו וכל מיני מקומות ויש להם כושר רב עיר. מה לעשות הם עשו את המבחנים של הרבנות. יש להם תעודה.

".אני אומר שזה פשוט רפורמים זה לא רפורמה בכשרות, זאת כשרות רפורמית. מסיבה פשוטה כי אנחנו מכירים היום לצערנו שמחזיקים היום התעודה לכשור לרב עיר והם קרובים מאוד מאוד לרפורמים. מאוד. אין שום בעיה, אפשר ליטול את הכח של הרב ועוד לצעוק 'אני בא לחזק את הרבנות'. איך אפשר לתת סטירה לבן אדם ולהגיד זאת לטיפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר