הוראה בויז'ניץ: בחורים לא ישתתפו בחתונות

הוראה חדשה בחצר הקודש ויז'ניץ, לפיה נאסר על הבחורים להשתתף בחתונות של בני הקהילה. הרקע להוראה החדשה הינו בדברים שנשא האדמו"ר במהלך השבת האחרונה (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מויז'ניץ (צילום: שוקי לרר)

הוראה חדשה בחצר הקודש ויז'ניץ, לפיה נאסר על הבחורים להשתתף בחתונות של בני הקהילה. הרקע להוראה החדשה הינו בדברים שנשא האדמו"ר במהלך השבת האחרונה לאחר 'טיש' סעודה שלישית, במהלכם אמר הרבי כי "כולם מכירים את ההיסטוריה של ויז'ניץ במשך שבעים השנים האחרונות, כאשר בעת שזקיני בנה את שיכון ויז'ניץ בבני ברק, נוצר מצב שכולחם הכירו את כולם, ואשר על כן כולם השתתפו החתונות כמשפחה אחת".

עוד ציין האדמו"ר, כי בעת שאביו ה'ישועות משה' זצוק"ל הוכתר לרבי, הוא הורה על מנהג שבחורים לא ישתתפו בחתונות, היות ושישנם מספיק אנשים אשר באים לשמח את החתן והמחותנים, עד לפני כשלוש שנים, אז החלטתי כי בכל חתונה יורשו להשתתף 13 בחורים בלבד, זאת בשל עדויות שקיבלתי שישנם חתונות ריקות ממשתתפים".

בתקופה האחרונה, ובגלל סיבות שונות, אמר האדמו"ר והוסיף "החלטתי לבטל את המנהג, ומהיום והלאה אין לבחורים ללכת לחתונות בשום פנים ואופן, כפי הוראת אבי זצ"ל, ואין לפרוץ גדר זה".

יצויין כי בעקבות דבריו של האדמו"ר נערכה הערב התכנסות מרכזית בבית המדרש של החסידות בבני ברק, שם דנו החסידים בהקמה מחדש של 'חבורת משמחים' מיוחדת, כפי שביקש הרבי בדבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר