פרשת "ניקיון כפיים"

הרב ברלנד נעצר בכלא בחשד למעורבות בפרשת הרצח

חוקרי הימ"ר עצרו הבוקר באחד מבתי הכלא את הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים", בפרשת הרצח והחטיפה של ניסים שטרית ואברהם אדרי, שנותרה לא פתורה כ-30 שנה; גם הרבנית עוכבה לחקירה (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בחשוון תשפ"ב | 01.11.21
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חוקרי הימ"ר עצרו הבוקר (שני) באחד מבתי הכלא את הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" בחסידות ברסלב, בחשד למעורבות בפרשת הרצח והחטיפה של ניסים שטרית ואברהם אדרי לפני 30 שנה, שמכונה כעת במשטרה פרשת "ניקיון כפיים", כך פורסם לראשונה ב'כיכר השבת'.

הרב ברלנד אינו חשוד בביצוע מעשה הרצח, אלא במעורבות בו. מאוחר יותר עוכבה הרבנית תהילה ברלנד לחקירה, מה שעורר עימותים בין השוטרים לחסידי 'שוב בנים'.

מהמשטרה נמסר כי "בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרו לפני זמן קצר לחקירה חשוד נוסף, בשנות ה-80 לחייו, זאת בחשד למעורבותו בתיקי רצח והיעדרות הנחקרים במשטרה מזה למעלה מ-30 שנים. מעצר זה מצטרף למספר מעצרים שבוצעו בשבועיים החולפים במסגרת חקירת אותם תיקים".

הרב ברלנד מובא לחקירה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור וכפי שדווח בכיכר השבת, בשבועות האחרונים נעצרו חמישה חשודים, בהם בנו של שר בכיר לשעבר במעורבות בפרשיות שהסעירה את המדינה בשנות ה-80 וה-90.

הפרשייה הראשונה הוא תיק היעדרות של הנער ניסים שיטרית, בן ה-17, בשנת 1986. שטרית, תושב שכונת סנהדריה בירושלים, נעדר במשך עשרות שנים. חצי שנה קודם שנעדר, נחטף מהישיבה בה הוא לומד בעיר אשדוד, על פי החשד על ידי אנשי 'משמרת הצניעות'.

האירוע השני, עליו נחקרים החשודים, הוא רצח מנהל ישיבה בשם אבי אדרי, שנרצח בשנת 1990. גופתו נמצאה עם סימני אלימות קשה ועל פי החשד, גם הוא נרצח על ידי אנשי 'משמרות הצניעות'.

כזכור, בתחילת החודש נחשף ב'כיכר השבת' כי חוקרי משטרה בלבוש אזרחי וחוקרי זיהוי פלילי נצפו לאחרונה באתרים שונים בעיר ירושלים וסביבתה, כפעילות שמסתמנת עד כה כאיסוף ראיות במסגרת חקירת תיק רצח שארע לפני עשרות שנים בירושלים או בסמוך לה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר