ביקור ייחודי

האדמו"ר מסקווירא נפגש עם הרבנים הראשיים של רוסיה ואיראן

בהדרת כבוד מיוחדת קיבל האדמו"ר את המשלחת המיוחדת בראשות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר ורבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי • סיקור ותיעוד (חסידים)

(צילום: איציק רויטמן)

משלחת חריגה בנופה של עיירת סקווירא בארה"ב, הופיעה ביום ראשון, לקראת הפגישה עם כ"ק האדמו"ר מסקווירא, במסגרת מסע ביקורי רבנים ובני הקהילה היהודית שהם יוצאי מדינות פרס שהיגרו לארה"ב.

בהדרת כבוד מיוחדת קיבל האדמו"ר את המשלחת, שהורכבה מרבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, רבה הראשי של איראן וחבר איחוד הרבנים במדינות האסלאם הרב יהודה גראמי, ואיש החינוך בין שלוחי חב"ד בעולם הרה"ח ר' זלמן לייב מרקוביץ.

לצדו של האדמו"ר ישבו כל ארבעת בניו הרה"צ, ובמשך שעה ארוכה התעניין על מצבם של יהודי איראן, על המוסדות הקיימים ועל אלו שמתוכננים להיבנות ולהתפתח. קורת רוח מיוחדת הייתה לאדמו"ר, כששמע על הקשר המתמיד מזה שנים רבות עם רבה הראשי של רוסיה, זאת בנוסף למשלחות של רבנים צעירים מאיראן המגיעים למוסקבה מדי תקופה ללימודי שחיטה וניקור, ומתמקצעים בהנהגת הקהילות באיראן.

קדם לביקור זה מפגש שנערך במונסי עם ידידים רבים, שהתוועדו לראשונה בחייהם על הפעילות היהודית הגדולה, שרק לאחרונה נפתח סדק צר על חייהם היהודיים ומוסדות היהודים הפועלים במקום. המשתתפים שמעו מפי הרב גראמי והרב מרקוביץ על הקורה בין יהודי איראן, והביעו את התפעלותם הגדולה.

את המסע ארגנו אנשי המרכז לענייני חינוך, בראשות הרה"ח ר' משה קוטלרסקי, העומדים בקשר קבוע עם הרב גראמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר